Cykeltur och utvecklingssamtal

I söndags var vi på Skånes djurpark. Det var så varmt. Nu älskar jag ju värmen och tycker inte om att klaga men det var ganska kämpigt. William är inte alls sugen på att sitta i vagnen nu när han rör sig så mycket som han gör. Han ville absolut inte sitta i vagnen. Allra helst hade han velat röja runt i gruset. Men eftersom vi gärna ville komma framåt så fick han bli buren den mesta tiden. På grund av värmen höll också sig djuren i skuggan så det var inte många djur man kunde se. Fast sen å andra sidan är björnarna bäst och där fick vi se både stora och små. 
 
Annars då? Jo annars är allt som vanligt. William är väldigt sällskapssjuk och vill helst vara med mig hela tiden. Helst i min famn. Inte ens sitta på golvet och leka funkar alltid. Om det ska funka så måste jag först leka med honom eller göra några av hans leksaker intressanta som han sen kan pilla vidare på. Jag sa det till Joakim igår att egentligen så kanske det är William som tycker jag är jobbig. På kvällarna röjer han runt på golvet själv medan jag och Joakim sitter i soffan. Kanske känner William att han måste hålla mig sällskap hela dagarna. Men så fort Joakim kommer hem då har jag sällskap och då behöver han inte tänka på mig mer. 
 
Igår när jag ville ha en liiiiiten paus. Rån och Babblarna. 
Han är för jävla söt alltså. 
 
Idag har vi inte gjort jättemycket. När de stora gick till skolan fick William plaska i sin badbalja medan jag duschade. Sen hängde vi lite på Linns rum och försökte plocka upp hennes kläder som legat utslängt över hela golvet. Runt tio fick han frukt och sen somnade han i min famn. Han fick sova vidare i vagnen medan vi gick vår vanliga runda. Sen hinner vi ju inte hem förrän han vaknar. När han är vaken så är det verkligen fullt ös. Klockan ett cyklade vi till skolan och hade utvecklingssamtal för Linn. Sen har vi bara varit hemma. Nu sover han igen. Inte bästa tiden för honom att sova men är han trött och gnällig är det svårt att underhålla honom. 
 
Han har upptäckt tjusningen med toalettpapper. 
En nästan helt full rulle har han rullat ner i papperskorgen. Ibland får man lite känslan av att han kommer bli en busunge. Jag hoppas inte det.