Sommarlov!

I onsdags var det dags för skolavslutning. Lukas började sin avslutning i klassrummet medan jag och Linn fick börja i kyrkan. Det var fullt med folk men jag och William lyckades sno åt oss en stol längst bak. Han satt tyst och lugn hela halvtimmen.Sen var det fika i kyrkstugan och medan vi satt där och fikade så var Lukas i kyrkan. Jag har lite dåligt samvete över att jag inte var i Kyrkan med Lukas men då hade jag inte fått vara med när Linn sa hejdå till sina lärare (som hon inte kommer ha mer).
När Lukas var klar i kyrkan och Linn kramat sin lärare så körde vi hem och ställde bilen och gick sen till skolan där vi skulle fika med Lukas klass.
Tänk att han börjar fyran till hösten. Galet! Jag fick inga bra bilder på Lukas eftersom jag fick hålla koll på en liten som helst inte skulle käka gräs. Klockan elva var vi alla hemma och sommarlovet kunde börja. Vi har inte gjort något speciellt. Fast igår bakade barnen chokladbollar och sen på kvällen var vi hos familjen Ek/Cronberg och åt mat. Sanne provade sin brudklänning också. 
 
I tisdags kväll tog William ett steg utan att hålla i sig. När han påbörjade steg nummer två så ramlade han. Det är så kul att se hans utveckling och hur han tränar på saker. 
 
Nu tittar barnen på sommarlov. Jag vill fortfarande skriva "Sommarlovsmorgon" som det hette när jag var yngre. Nu ska William snart få frukt och sen ska jag försöka ta en promenad med honom i vagnen. Ska faktiskt gå ut innan han somnar. Wish me luck!