Det här med rubriker

När man går hemma såhär som jag gör så finns det för det mesta inte så mycket att skriva om. I onsdags var det dags för Linn att påbörja sin sista termin på simskolan nu innan sommaruppehåll. I två terminer har jag fått ha med mig William och det har varit galet tungt, speciellt den senaste terminen. Men nu har jag tagit en senare tid och då kan William stanna hemma med Joakim. Det är skönt att kunna fokusera helt på Linn. 
 
I fredags åkte de stora barnen till Andreas och kom hem igår. Vi hade en ganska lugn helg. I lördags tog vi en svinkall morgonpromenad. Joakim hade duschat innan vi gick ut och han har alltid håret i en tofs. När vi kom in hade den frusit till is, hehe. På kvällen åkte vi till Joakims bror och sambo på middag. Där fanns massor för William att titta på, men han var inte helt samarbetsvillig. I alla fall inte hela tiden. Hur som helst så hade vi trevligt. På förmiddagen satte vi upp tavlor i trappen. Tre stycken som Joakims pappa målat. Jag fick stå på en pall som delvis fick stå på högar med böcker för att jag skulle komma tillräckligt högt upp. Det var lite läskigt men det gick bra. William lutar hela huvudet bakåt, nu när vi går uppför trappen, så han kan titta på alla tavlor. 
 
Igår kom som sagt barnen hem igen. 
Nu har de precis kommit hem från skolan och Lukas gosar med William. Eller, William låg och sov men vaknade nu en stund efter de kom hem. Lukas vill ta upp honom med en gång och sen två sekunder efter ger han honom till mig. William skiner alltid upp när storasyskonen kommer hem. Sen skiner han upp igen när Joakim kommer hem. 
 
Vi har inte gjort något speciellt idag. Chillat här hemma. 
Jag undrar när han tänker ta steget och krypa "på riktigt". Lukas och Linn gjorde aldrig det. Inte så som man "ska" krypa. 
 
Nu är det fullt ös här. Det här med läxor har blivit jobbigt. Jag får i princip alltid tjata på Lukas numer. Speciell när det gäller engelskan. Till varje torsdag har de glosor som de ska kunna uttala, översätta och stava. Det är alltid en kamp.