De senaste två veckorna.

Oj, det har visst gått några dagar. 
 
Sedan jag skrev sist så har William varit hos tandläkaren för första gången. Det var ingen större grej. Men han fick en tandborste och tandkräm. Vår altan har blivit helt klar. Jag och Lukas fick lite egentid när Linn var iväg och lekte med en kompis. Vi stängde in oss på hans rum och tittade på Jurassic park. Tänk att han är så stor att man kan kolla på sådana filmer med honom. Vi har också varit på Saluhallen och ätit frukost med en av mammorna på babysim. Det var väldigt trevligt och William verkar gilla sina jämnåriga kompisar. Någon dag efter det var vi hemma hos en annan babysimmamma fast då hela babysimgänget. Även det var trevligt och tanken är att vi ska göra om det nästa vecka. Förra helgen sprang Lukas och Linn Kalvinknatet. 
Det gick bra för båda två och de vill nog göra det igen nästa år. I måndags, alltså för en vecka sen så hämtade jag Linn tidigare från skolan. Vi hade tid för service på bilen. Vi lämnade bilen efter att ha kört fel två gånger och sen gick vi och åt. Vi hann också med leksaksbutiken och prata bilbarnstol på Babyproffsen.
I onsdags var tanken att William skulle opereras. Men han var både snorig och hostig så jag ringde i tisdags och vi bestämde att vi skulle skjuta upp det. Vi har ju fasat inför denna operation så det var väldigt skönt att den inte blev av. Det är ju inget akut så nu får vi invänta en ny tid. 
Vi har varit ute på gräsmattan massor och alla tre barnen älskar det. 
I torsdags kom mamma och pappa hit. Vi tog en promenad här hemma. I fredags körde vi till Kullaberg. 
Mamma och pappa åkte vidare i lördags och på eftermiddagen lämnade jag Linn på kalas och sen åkte de båda hem till Andreas. Det var mysigt med besök men det bästa är ju när de åkt. Lugnet som kommer då är så skönt. Söndagen var ganska lugn här hemma. Vi tog en promenad, Joakim åkte och köpte lite grejer så han kunde sätta upp hyllor i förrådet, han har också planterat lite gräslök osv i en kruka. På eftermiddagen kom Joakims pappa på besök. William sov dock hela besöket. Han vaknade till precis innan han gick. 
Idag har jag kört Lukas till Fjälastorp byskola där de för en dag fick uppleva hur det var att gå i skolan 1931. Lukas var inte alls taggad men det hade gått bra. Nu väntar en ganska lugn vecka. Hoppas jag. Bara en sak inplanerad i veckan och det är babysim på fredag. Jag blir helt slut av att ha saker planerat och måste ibland, eller ganska ofta, bara vara. Om mindre än en månad har barnen sommarlov. De längtar. Det gör inte jag.