Fullspäckad helg!

Jag har haft en riktigt soft vecka. Var bara i skolan i tisdags, då fick vi respons på vår utredande text vi skrivit. Direkt efter fixade vi till texten lite och sedan i onsdags skickade vi in den. Nu har jag gjort allt jag kunnat på min allra första kurs och idag är den officielt slut. Imorgon börjar vi med matte. Fast att matte inte är mitt starkaste ämne så är jag både nyfiken och ganska redo. Jag räknar dock inte med att mattekursen kommer gå lika bra för mig som svenskakursen gjort. Nu har jag visserligen inte fått något betyg än men jag räknar ändå med att inte behöva göra om något. (Hoppas inte jag blir straffad för att jag vågar vara lite kaxig). I fredags firade jag kursens slut med min basgrupp. Vi träffades på Pinchos. 
Därefter gick vi vidare och tog en drink men sen åkte vi hem. De flesta av oss hade lite som väntade under helgen. Det var trevligt och efter att ha varit hemma i princip hela veckan så var det ganska skönt att få komma ut lite. 
 
Förra veckan var vi förresten på Sofiero där de varje år har ljusstämmning. Det är väldigt mysigt och uppskattat av alla. Visserligen var inte Lukas med men han hade gillat det om han väl följt med. 
 
I fredags åkte barnen till Andreas och Amanda. I lördags förmiddag kom de tillbaka och då i sällskap av Axel och Tage som då är Amandas två barn. Barnen stannade hos oss medan A & A var iväg på något. Vi lekte och jag tror att alla hade skoj. Samtidigt som barnen blev hämtade kom mamma och pappa. De lånade Joakims bil för ett tag sedan och lämnade nu tillbaka den. De stannade på middag och körde sen hem strax innan halv fyra. 
Att mata morfar med sallad var jättekul. 
 
Idag fick vi besök av Sanne, Mange och tjejerna. Ungarna kaosade loss och vi vuxna fick sagt några meningar till varandra. Resten av söndagen kommer (förhoppningsvis) vara lugn. Jag njuter av att inte ha något speciellt att tänka på eller hinna läsa osv. Imorgon kör vi som sagt igång igen. 
 
Ingen tvekan om att han är vår unge. 
 
Imorgon kommer Lukas och Linn hem igen. Dessa helger är ganska sköna men det är alltid betydligt skönare när de är hemma igen.