Första skolveckan

Nu har jag gjort min första vecka som universitetsstudent. Den kändes väldigt lång. Fyra dagar kändes ungefär lika långt som hela augusti. Men det har gått bra. Det är roligt fast att pendlingen tar väldigt lång tid. Jag är ganska säker på att pendlingen känns bra just nu eftersom det fortfarande är ljust ute. Så fort mörkret kommer så blir det säkerligen genast jobbigare. I början av veckan hade jag missuppfattat lite och låg därför 70 sidor läsning back men det hann jag igen. Vi är ca 120 elever som sedan är uppdelade i fyra klasser. Varje klass är sen uppdelad i fem basgrupper. I min grupp är vi fem tjejer mellan åldrarna 22-40. Vi hade vår första gruppträff igår där vi gjorde klart den dagens uppgift och en som troligtvis kommer påbörjas på måndag. Det känns bra att ligga lite steget före, det kommer troligtvis inte hända varje vecka. Men såhär i början är det skönt att i alla fall inte ligga efter. 

Om dagarna när jag har kommit hem så har det blivit ganska intensivt. Jag vill gärna andas när jag kommer hem men barnen flyger på mig och alla pratar i mun på varandra. Jag ska försöka hantera det bättre nästa vecka men det är svårt när så mycket snurrar i huvudet. Idag har jag varit ledig och lyckats släppa skolan. Har en uppgift som ska vara klar till måndag men jag har två dagar på mig. 
Får väl se om jag får något gjort när det ser ut såhär hemma. 

Nu ska vi kolla på slutdebatten. På söndag är det val. Glöm inte att rösta.