Kanske inte bästa helgstarten

För en vecka sedan var det val. Vi tvingade med oss barnen till skolan där vi skulle rösta. Vi fick stå i kö en ganska bra stund. Lukas och Linn turades om att springa efter William. När det väl var vår tur så tyckte de båda två att det var ganska spännande. Lukas som lärt sig en del om de olika partierna och hur röstningen går till tyckte jag var jättetråkig som röstade på samma parti i alla de tre valen. På kvällen ville jag att vi alla skulle sitta en stund i soffan och titta på hur alla röster räknades. För att få barnen att sitta med oss så måste man köra med mutor. 
Kvällsmat framför tv:n går alltid hem. Vi tände lite ljus och barnen tyckte det var mysigt. Dock tittade de inte mycket på tv:n. Lukas frågade flera gånger när det skulle börja fast att det var i full gång. 
 
Den här veckan har jag varit i skolan varje dag. De flesta dagar har varit ganska långa också. I torsdags var jag hemma strax innan fem och då hade resten av familjen precis kört till Lukas innebandyträning. När de nästan var påväg hem gick jag på föräldramöte. Så jag träffade inte familjen förrän efter kl 19 den dagen. Jag fick hänga lite med Lukas och Linn innan de skulle lägga sig för i fredags gick jag hemifrån innan de vaknade och när jag kom hem hade då redan åkt till Andreas. Inte jättekul men det verkar ha gått ganska bra.
 
I fredags var jag för första gången på skolans bibliotek. Där har de en tyst avdelning och det var så skönt att sitta där och läsa. 
Förhoppningsvis får jag fler tillfällen att sitta däruppe. 
 
I fredags hade vi Hanna och Rikard här på middag och det var väldigt trevligt. Igår tog vi en cykeltur till biblioteket. Idag ska vi på treårskalas. En helg med lagom aktivitetsnivå. Imorgon är jag ledig. Joakim ska till jobbet en stund och sen ska vi hälsa på hos en förskola. På den ena är vi med båda två och sen ska William och Joakim till en till medan jag är på utveklingssamtal med Lukas. Joakim kommer hälsa på hos tre förskolor och jag får bara vara med på en. Dock lutar det väl åt att vi väljer den vi båda är med på men det kan ju vara bra att ha sett de andra också. 
 
Efter imorgon väntar en ganska full skolvecka. Jag har massor att läsa och förhoppningsvis ska det gå vägen.