18 månader

Idag är det 18 månader sedan William föddes. Jag väljer att skriva 18 månader eftersom det inte är lika mycket som 1,5 år. Sa jag förresten att jag blev godkänd på omtentan i matte? 
18 månader alltså. Som vanligt känns det som både lång och kort tid. Dagen har vi firat med utelek, restaurangbesök och en tripp till Museet i Höganäs. 

En lyckad dag tycker jag. Alla barnen verkar nöjda. Lukas sover visserligen hos Elias inatt men han är säkert nöjd där. Om en månad vid den här tiden har William gjort sin första vecka på förskolan. Det om något är galet och faktiskt något jag gör mitt bästa för att inte tänka på. Det känns ganska bra att ha ungen hemma om dagarna. Dock blir det cirkus två månader för sen är jag hemma igen och håller sommarlov med barnen. 

För att återkomma till den tredje meningen, jag blev alltså godkänd på omtentan i matte. Förstår ni vilken lycka det är? Som jag sagt tidigare så är inte matematik min starka sida och jag svimmade nästan av lycka när jag fick se att jag klarat det. Det är ett stort berg som släppt mina axlar och det känns skönt att kunna räta på sig igen. Väntar fortfarande besked på salstentan i pedagogik men det är inte i närheten av samma sak att behöva göra om den. Dessutom kommer den omtentan äga rum under praktiken och då är det förhoppningsvis lite lugnare. 

Vi har haft en bra fredag. Solen sken och minstingen är alltså ett halvår ifrån två årsdagen. Galet! På måndag ska han visa upp sig på BVC. Vi har idag övat på klossbygge. Det är väl typ det som kan sänka hans betyg, men vi har ju två dagar på oss att öva. 

Godnatt!