Kalmar slott

Förra onsdagen åkte vi till Kalmar. 
Återigen med Krösatåget.
Det är nog nio år sedan jag åkte tåg till Kalmar. 
Det är så konstigt att man gör något varje dag under flera år för att sedan inte göra det alls mer. 
Sist jag gick på den perrongen så trodde jag inte att nästa gång jag gick där skulle det vara med min sambo och våra två barn. 
Undrar hur livet ser ut nästa gång jag går där. 

Hur som helst. 
Vi gick in på slottet och tittade. 
Barnen fick en liten uppgift att lösa. 
De fick lyssna på en berättelse där de sen skulle hitta ledtrådar. 

Fick man ihop alla ledtrådar fick man en present. 







Självklart klarade de all ledtrådar och fick därför varsin ring. 
Det gillade de.

Sen gick vi för att äta. 

Sen fick vi vänta på bussen alldeles för länge för att komma hem men annars var det en lyckad dag.