Vilken början!

Vilken början på dagen alltså.
Hade tid på BVC med Linn 8:30.
Perfekt tid egentligen eftersom vi kunde gå dit direkt efter att vi lämnat Lukas.
Medan de åt frukost och tog på sig kläder sprang jag runt som en galning och letade efter hennes hälsobok. 
Fattade inte alls vart den kunnat ta vägen. Blir så otroligt irriterad på sånt så det är inte sant.
När saker bara försvinner. 
I sista minuten hittade jag den. 
Väl på BVC gick det jättebra. 
Linn lyssnar bra och gör som hon blir tillsagd. Det var inte lika lätt med Lukas i den åldern. Han ville inte göra något alls.
påväg därifrån var jag vrålhungrig. Jag måste ju som sagt få äta i lugn och ro, utan stress så jag skippade frukosten innan vi gick. 
När vi kom ut så snöade det som bara den. Snöflingorna riktigt piskade oss i ansiktet. 
Riktigt obehagligt. 
Linn frös så vi skyndade oss allt vi kunde. 
När vi kom fram till dagis var vi helt dyngsura. 
Personalen ville prata med mig om schemat och vi kollade så det stämde osv.
När jag kom ut i hallen igen och såg mig i spegeln upptäcker jag att jag har mascara på nästan hela ögonlocket. 
Blir lite irriterad över att verkligen ingen påpekade det. 
Stötte ändå på fyra vuxna ur personalen. Lite störigt. 
Sen skyndade jag mig hem så fort jag kunde. Var så skönt att komma hem och få äta frukost. 
 
Nu är barnen hemma igen och jag håller på med middagen. 
Snart är den klar och då ska jag lite snabbt bädda sängarna som jag inte gjorde förut. 
Vill bli klar snabbt så jag kan sätta mig igen och läsa innan det är dags för jobb.
Barnen är nog trötta efter några timmar på dagis och i skolan. 
Måste plocka undan lite också, konstigt att det alltid har en tendens att bli rörigt. 
 
#1 - Johanna

Va skönt att det gick bra på BVC :)