Åtta månader!

Helgen har som vanligt gått fort. Igår tog jag, Joakim och Linn en promenad ner till vattnet när det var dags för William att sova. Det blåste en del men jag älskar promenader så jag klagar inte. Linn var också väldigt "duktig" och klagade inget alls. Joakim däremot klagade över en tå som klämdes i sin ena sko. Senare drog vi iväg på loppis som inte gav något och sen tog vi oss till pannkaksladan. Det var första gången för mig. 



Det var mycket gott och jag åt typ åtta pannkakor och en jäkla massa chokladpudding. Efter att ha tittat på djuren så somnade William.
När vi kom hem fick Lukas en nattgäst så honom såg vi nästan inte alls förrän kompisen åkte hem idag. 

Idag är det åtta månader sedan William föddes. Om fyra månader blir han ett år. Det är svårt att ta in måste jag säga. Idag dammsög jag hans liggdel till vagnen och sen fick den åka ut till förrådet. Känns så sorgligt. Jag är inte alls redo för detta. Jag kan nästan bli irriterad på mig själv för att jag inte vill ha en till. Att jag aldrig mer kommer få ha en sån här liten. Det gör ganska ont på något sätt. När man har två barn som är större så vet man hur fort allt går. Att vår lille plutt redan är åtta månader är fan inte ok. Han skulle vara liten länge. Jag vill bara spola tillbaka tiden till för åtta månader sedan. Då var han liten. Min lille kille. Samtidigt är det såklart underbart att se honom utvecklas. Han reser sig hela tiden och börjar nu öva på att sätta sig kontrollerat från stående. 
Tiden går fort och man får passa på att njuta medan man kan.