Bortkastad föräldraledighet

William är nu sju månader och väldigt många gånger under dessa månader har jag känt att jag inte "gjort något" av min föräldraledighet. Jag har känt mig dålig som inte utnyttjat tiden. Idag började jag fundera på vad jag då ville få ut av min "ledighet". Jag vill inte gå till öppna förskolan, jag vill inte gå på babygympa, jag vill inte åka iväg en massa. Att umgås med folk kan vara roligt och givande men det är också jobbigt om det blir för mycket. Jag har inte velat planera en massa heller. Att ha veckorna fullbokade är inte ett alternativ för mig. Jag blir stressad och tycker bara allt känns jobbigt, fast att allt som är inplanerat kanske är roliga saker så blir det för mycket. Därför har jag avstått från allt detta. Jag kom då på att det jag har gjort är ju att hänga med William. Han har fått min uppmärksamhet utan undantag. Vi har gosat massor och det är aldrig något man ångrar. 
På eftermiddagarna har vi också hängt med Lukas och Linn. Det har inte alltid varit roligt och mysigt men det är ändå tid som vi fått tillsammans och det är värt mer än något annat. Nu är det snart vår och då börjar det hända grejer. Nej, för att få komma till slutklämmen så vill jag bara få sagt att jag är nöjd med min föräldraledighet och den är inte bortkastad bara för att vi inte gjort en massa. Vi går på babysim på fredagar och det räcker för oss. Vi hänger med kusinerna ibland, mer än så behövs inte.