Min William 1 år!

I onsdags blev vår lille kille 1 år. Som vanligt hänger man inte med. Men ett år har gått och det är läskigt hur fort tiden går. 
 
Tanken var att William skulle vakna av att vi sjöng för honom. Så blev det inte riktigt. Medan Joakim var nere och fixade hans frukostbricka så vaknade William. Jag sprang in till Lukas och Linn och sa att det fick komma upp så vi kunde sjunga. 
Sång, paket och frukost på sängen var något nytt och spännande. Det var svårt att öppna paket men syskonen hjälpte mer än gärna till. 
Det var väldigt mysigt och vi fick till det väldigt bra trots att Joakim var tvungen att köra till jobbet strax därefter. Han fick två böcker, en gitarr, en docka, lego, kulram, innebandyklubbor och en gräsklippare. Om det var något mer så har jag glömt det. 
De stora barnen gick till skolan. Jag och William lekte med hans nya grejer. Han passade också på att bajsa på sin matta. 
Puss puss dockan. 
Strax efter ett kom Williams farmor med en present. Det var väldigt kul att klättra upp på den. Tanken är nog att vi ska ha den ute men vi måste göra rum i förrådet först så vi kan sätta in den där när det regnar. 
Joakim kom hem tidigt för att förbereda för släktbesök. William är en populär kille som många ville fira. Vi vill vänta med att ge William godis, kakor och liknande så vi bjöd på sånt som W gillar. Det blev alltså nybakt bröd med olika pålägg, fruktsallad och så gjorde Joakim en frukttårta. 
Visst blev den fin?! William älskade den. 
Det var spännande med så mycket folk. Han höll sig på lagom avstånd ifrån alla men var väldigt duktigt på att visa upp sig. 
Han föddes den 22:a augusti 04:44 2017. Ett år och fem dagar sedan. Han är en underbar unge och det är en fröjd att få umgås med honom. Den sista tiden har han också blivit mer självständig fast att han fortfarande blir jätteledsen om man lämnar rummet. Sedan två månader tillbaka har han ju kunnat gå efter och det underlättar en hel del. Han har gått från att vara en bebis till att bli ett mindre barn. Det är häftigt att se hans utveckling. 
Idag hade jag tid hos tandläkaren så W fick följa med Joakim till jobbet en stund. Det var fruktansvärt att se dem åka iväg. Jag körde på tok för fort när jag skulle hämta honom sen. Sedan dess har jag haft honom nära mig. Vi har tittat på tv, lekt och somnat i soffan. Nu sitter vi i soffan och tittar på Pippi. Han ska snart få pyjamas. Imorgon ska han följa med Joakim igen fast då blir det en heldag. Jag måste till skolan där det är upprop och jag har ingen aning om hur lång tid det kommer ta. På kvällen är det föräldramöte så det blir inte mycket gos med honom imorgon. Jag är väldigt rädd att hösten kommer vara jobbig. Jag är taggad på skolan och det ska bli kul men att vara ifrån William kommer vara jobbigt. Undrar vart den gränsen går? Jag saknar alltid Lukas och Linn när de är hos Andreas men det är en annan sorts saknad. Däremot är jag beredd på att hösten kommer bli tuff med allt men det ska vi nog klara av. 
 
Jag är 31 år och har en tioåring, en sjuåring och en ettåring. Galet! ♥