Trött bebis

FEM MÅNADER!!!! Det är idag fem hela månader sedan William föddes. Jag förstår inte hur tiden kan gå så snabbt. Måste tiden gå så snabbt? Jag hinner inte med. Om en månad har jag gjort halva min föräldraledighet, jag är inte ens lite redo att lämna över till Joakim. Det som får mig att ändå inte bryta ihop helt är att jag inte ska tillbaka till ett tråkigt jobb jag haft i 14 år. Jag ska på nya äventyr som förhoppningsvis kan ge mig lite ro i själen. Hur som helst. Idag är vår lille plutt fem månader. Vi har firat detta genom att besöka BVC. William är nu 65 cm lång och väger 8800g. Det är 3,5 cm längre sedan sist (som var en månad sen) och 700g mer. Han fick också en spruta i varje lår. Det gick ganska bra men han har varit gnällig sedan vi kom hem. Trött också. 
Han somnade själv både i gymmet och i sin stol vi har vid bordet. Nu sover han i vagnen. Jag hoppas detta gnälliga har gått över tills det är dags att lägga sig för natten. Han har varit ganska glad också. 
När brorsan kom hem blev man såhär glad. (Syrran lekte med kompis och var inte särskilt intresserad). Oooooh, just det ja. I fredags vände han sig från rygg till mage. Han har kämpat på med detta ett tag nu och nu snurrar han hej vilt åt alla håll. Han börjar också dra upp knäna men jag hoppas det dröjer ett tag tills han kryper omkring här. Jag är inte redo för en sådan stor bebis än. 
 
Vi har börjat på babysim, det är jättemysigt och W verkar gilla det supermycket. Han plaskar mer och mer för varje vecka. Vi är en ganska trevlig grupp faktiskt. Nu när jag väl har tid att skriva här så kommer jag inte på något, det är så jäkla typiskt. Annars brukar jag ha massor att skriva men inte tid att faktiskt göra det. 
#1 - AFA Försäkring

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är föräldraledig.

Du kan ha rätt till ersättning från oss under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: http://www.afaforsakring.se/Forsakringar/Forsakring-vid-foraldraledighet-och-graviditet/

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.
Du kan även kontakta oss via Facebook - https://www.facebook.com/afaforsakring

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
https://www.afaforsakring.se/om-afa-forsakring/uppsokande-kundtjanst/

Vänliga hälsningar
Charlie
AFA Försäkring