Ny cykel

Sedan vi flyttade till Viken så har jag beställt massor med saker. I början var det julklappar. Jag fick ta mig till postombud mest hela tiden. Det har varit kläder, skor, mer kläder, olika saker till hemmet och ja, massor med grejer helt enkelt. Jag har velat vara hemma, att åka iväg till Väla eller liknande har liksom känts som ett så stort projekt. Att då behöva ta med sig William har bara varit jobbigt. Allt tar ju så mycket längre tid när man har barn med sig. För några veckor sedan beställde jag kläder till mig själv som av någon anledning aldrig blev skickade så jag fick beställa igen. När jag äntligen fick kläderna så var det mesta för stort. Jag hade beställt shorts som jag verkligen såg framemot att få börja använda. När de då var för stora så blev jag så matt. Här har jag väntat i två omgångar och så passar de inte. Så idag tog jag med mig familjen, dock fick de valet att stanna hemma, och åkte till Väla. Jag fick gå runt och prova själv medan Joakim och barnen gjorde annat. Inte ens i butiken fanns det plagg som passade. Så utsorterat. Förra sommaren gick jag mest i klänningar men nu har jag snöat in på shorts och jag ville helst inte lämna varuhuset utan att ha köpt något. Men jag hittade två som jag tro kan funka. Nackdelen var att de båda är lite tjockare i tyget än vad jag hade önskat. Vi var iväg hur länge som helst. Väla först, sen åt vi på burger king därefter gick vi vidare till en godisbutik så barnen fick köpa lördagsgodis. 
Efter godisinköp körde vi vidare mot IKEA. Jag och William sprang igenom lite snabbt och så mötte vi de andra utanför och köpte glass. Det här med att dela upp oss (och att Joakim tar alla barn) passar mig utmärkt. 
 
Förra veckan beställde Joakim cyklar till oss två och i torsdags kom de. Vi fick ihop den första igår. Min! Kolla så snygg. 
Med stöd också. Jag är galet nöjd. Inga växlar och en perfekt mjuk sadel. Den kommer helt säkert ta mig till och från busshållsplatser utan problem nu under fyra år. Jag är också övertygad om att vi kommer cykla en del nu under sommaren. Alla i familjen älskar ju att bada så det blir nog en hel del cykelturer ner till havet. William fick provåka igår. Hur söt är han inte i sin hjälm. 
Han fick åka lite fortare sen på framsidan. Han verkade gilla det. 
 
Sandra var på besök igår. Det är som vanligt väldigt trevligt när hon tittar förbi. Imorgon ska vi till Skånes djurpark med familjen Ek/Cronberg. Resten av den här dagen tar vi det lugnt. Eller nej, det gör vi egentligen inte. Jag tvättar, Joakim lagar mat, Lukas städar sitt rum. Joakim håller också på att flytta över sin dator till Lukas eftersom Lukas dator gick sönder i veckan och Joakim har inte riktigt tid att använda sin. 
 
Förra fredagen somnade William klockan åtta, Joakim lade honom i sin säng och där sov han till tio över ett. Det är första gången han sover i sin säng så länge. Sedan dess har han velat sova runt den tiden de flesta kvällar. Tyvärr har han vaknat ganska snabbt igen och då varit ledsen. Han har tydligt visat att han vill fortsätta sova men det gör han bara om jag också lägger mig så han kan amma. Nu är han förkyld också så den här veckan har vi inte haft jätteroliga nätter. Han bökar runt och har svårt att komma till ro. Igår vaknade han runt halv elva och kunde inte somna om, han skrek och skrek. Till slut lyckades jag få honom om att somna i vagnen. Han fick sova där en stund och sen bar jag upp honom till sängen. Där fick vi ligga i två timmar sen vaknade han igen. Jag höll på att bli galen. Gick runt här nere och grät ikapp med William. Jag vet inte hur länge vi var uppe men han fick kallt vatten och sen somnade han och då sov han ganska bra resten av natten. En lång stund på morgonen sen låg han på mig och sov. Han vaknade inte förrän efter åtta och då var han (som vanligt) sist med att vakna. 
 
I veckan har vi lite olika saker att göra. På måndag har jag en träff med två av Lukas lärare, på onsdag är det röd dag och då är alla hemma och lediga, vi ska försöka klippa barnen nu inför skolavslutningen. Efter en vecka utan promenader ser jag framemot att få igång dem igen. På torsdag är det picknick med alla treor och deras föräldrar och därefter åker barnen till Andreas. På fredag ska William opereras och sen väntar en förhoppningsvis lugn helg.