Strömavbrott!

I onsdags åkte barnen till Andreas. Jag, Joakim och William åkte till Joakims mamma och hälsade på en stund. En timme efter vi kom hem så kom Joakims pappa och lillasyster. När vi äntligen fick sitta i soffan och titta på tv så gick strömmen. Det var ju sådär lagom kul. Det finns ju verkligen inget att göra om man inte har varken tv eller nät. Mitt när var i princip helt väck. Vi trodde strömmen skulle komma tillbaka under natten. Jag vaknade klockan fem på morgonen och tänkte ladda min mobil men det gick inte. Väl på morgonen fick jag ett sms från skolan om att den var stängd. Barnen kom hem och nästan direkt körde vi hem till Andreas. 


Vi hängde där hela dagen. Barnen badade och vid lunch kom Joakim dit med pizza. William lyckades få till två korta tupplurar i soffan. När Andreas kom så snackade vi lite och sen körde jag och William hem. Han tokskrek nästan hela vägen hem fast att jag hade Babblarna på. Han gillar inte alls att åka bil sådär. Han gillar inte heller att åka vagn. Det är helt omöjligt att gå ut med honom om han inte sover. Han bara vänder sig och ska ta sig ur. Funderar på om det kanske är dags att börja spänna fast honom men jag undrar om det hjälper. Jag tänker att han kanske bara blir sur istället. Tidigare i veckan så skulle vi gå vår vanliga promenad men han vägrade ju sitta still. Så jag fick bära honom och tillslut blev jag så jävla trött så vi stannade så jag kunde vagga honom i famnen och sen lägga honom i vagnen. Men då var jag helt slut. Jäkla unge! Hur som helst, när vi kom hem från Andreas, strax innan fyra, så var strömmen tillbaka. Igår var det skola som vanligt och nu är barnen hos Andreas. 

Det var också planerat att William skulle opererats igår men den blev inställd. De hade fått mer akuta grejer så nu får vi återigen vänta på en tid. Inte för att vi har bråttom men det är jobbigt att vänta. Hon sa att de ska försöka ge oss en tid i juli. Vi får väl se. Men eftersom det inte blev någon operation så kunde vi åka iväg på Hannas studentfest. Vi var hemma igen runt kvart över åtta. Det var ganska trevligt men det är alltid jobbigt att vara iväg när William blir grinig. 

Idag har vi delat upp oss lite. Joakim var ute på framsidan och satte lite nya växter i rabatten och täckte med täckbark. Jag och William var här inne och dammsög och torka golven. Efter att killarna duschat så fick W banan och sen var han trött och somnade. Han sov en timme så jag och J kunde kolla på tv. Sen var det full rulle igen. 

Nu hänger vi ute på altanen. Joakim rensar ogräs i buskarna med William klängandes på sig. Jag sitter i soffan och käkar godis. Helt ok arbetsfördelning om ni frågar mig.