Helgen!

I torsdags var Sandra här. I förmiddags tänkte jag "oh, Sandra kanske kan komma hit snart." Meeen så kom jag på att hon var här ju för några dagar sedan. William gillar att få besök. Fast när det är många som kommer så blir han blyg och tyst. Då tittar han mest. Men som när Sandra var här så lekte han och charma henne som bara den. Igår kom hans farfar hit och han lyckades nästan få William att somna i sin famn. 
 
I fredags var det en fullspäckad dag för mig och William. Vi började morgonen med ett besök på BVC. Han väger nu 9190g och är 67,3 cm lång. Han fick träffa doktorn och allt såg såklart bra ut. Nästa besök blir i slutet på april och då är det hembesök. Efter BVC körde vi hem, jag hann äta lite och sen var det dags för babysim. Det är mysigt att bada med William för han älskar det. Väl hemma igen hann vi ta det lugnt en stund. De stora barnen fick plocka ihop sina grejer eftersom det var pappahelg. Sen körde vi till Väla. Vi lämnade tillbaka ett par byxor som var för små för Lukas och så köpte vi strumpbyxor och en tröja till Linn. Seeeeen gick vi till IKEA där vi mötte Joakim. Vi tog varsin glass och bulle medan vi väntade på Andreas. Linn skulle på kalas så hon var taggad på det. När Andreas hämtat barnen gick vi vidare in på IKEA och kollade säng. 
Eller, vi hade redan kollat och skulle beställa. Det gick väldigt smidigt faktiskt och det hjälper nog att man varit där innan och känt och kollat innan man pratar med en säljare. William tyckte det var kul att prova sängar också. Så vi beställde i fredags och fick de hemlevererade i lördags. Smidigt! Efter IKEA tog vi oss till Max där vi käkade. Jag har inga bra erfarenheter av Max men gav det en chans och det var helt klart bättre än vad jag kom ihåg. 
Alltså, vår unge kan sitta i en stol själv. Han var hur lugn och fin som helst hela dagen. På vägen hem lyssnade vi på Babblarna och han slocknade med en gång. 
 
Lördagen var lugn. Vi fortsätter med gröt till William varje morgon och det går väl. Det är svårt att säga om det går framåt eller inte. Men vi kämpar på. 
Sådär går det när han får hålla skeden själv. Jag hoppas vi kan få lite framsteg snart med gröten. När William skulle sova passade vi på att ta en promenad. Jag skulle hämta ett paket och sen köpte jag dessa. 
Alltså så jäkla goda. Vi tittade på tv i väntan på leveransen av sängen. När den väl dök upp så satte vi igång nästan med en gång. 
 
Vi gjorde bara detta typ sen pausa vi över natten. På söndagen var det dags för ett besök i Kyrkan där Linn skulle sjunga. Därefter var det korv med bröd. 
Efter kyrkan åkte vi hem och vi fortsatte med sängen. Sen kom Joakims pappa och vi käkade middag. När han åkt hem så gjorde vi klart sängen. 
Vårt sovrum är ju inte klart på långa vägar egentligen, det tar tid att hitta rätt grejer. Men vi är så nöjda med sängen. Även första natten i den känns bra. Man ska väl ge det 6-8 veckor men just nu känns det galet bra. Efter sängbygge tog vi oss en kvällspromenad till affären och köpte glass. Det är en dille som sitter kvar sedan graviditeten. Jag har väl alltid gillat glass men sedan William flyttade in i magen så har det ökat massor och det sitter i än.