Lugn helg med lite sjukstuga

I måndags började mattekursen. Första dagen var introduktion och det kändes så onödigt för mig att åka ner för den dagen. I tisdags började det på riktigt. Jag höll på att bryta ihop på lektionen. Jag fattade ingenting. Jag borde väl lägga till att vi inte är på någon hög nivå i matten. Jag var dock inte ensam, vi är några stycken i klassen som inte riktigt hänger med. Just nu håller vi på med bråk. Jag har övat lite nu under veckan och jag börjar väl få lite kläm på det. Kanske inte så mycket som jag borde men det kommer väl. Veckan var dock väldigt jobbig. Jag avskyr att inte fatta saker så även onsdagen var jobbig. Vi har möjlighet att träffa en student som går året över oss som då kan hjälpa oss med sånt vi tycker är svårt och det hjälpte väldigt mycket. På den lektionen kom typ bara halva klassen så vi fick mer plats för att diskutera och resonera tillsammans. Vi har också något som heter mattestuga. Dit kan man gå och räkna och få hjälp av en lärare på plats. Första tillfället är imorgon. I den här kursen har vi tre olika examinationer och jag är livrädd inför alla tre. 
 
I torsdags och fredags var jag ledig. Joakim var på jobbet i torsdags så jag fick vara hemma själv med William. Vi gjorde inget speciellt egentligen. Dagen gick ganska snabbt. Han fick plaska i en stor vattenpöl. Han blev såklart blöt och var sedan sur hela vägen hem. 
Helgen har varit ganska lugn. Linn hade simning i lördags. Sista gången så hon fick ett nytt märke. Nästa börjar redan på lördag. Jag gillar deras upplägg med tre terminer. Linn verkar verkligen tycka om att simma, jag hoppas hon vill fortsätta med det även efter hon är klar med alla märken. Hajen brons börjar på lördag. 
Igår hade Lukas innebandymatch så vi var där mellan kvart i nio och två. De spelade tre matcher. Förlorade första med 6-2, blev lika andra med 3-3 och så vann de sista med 2-1. Kul! Linn hjälpte till lite i kiosken och jag försökte plugga, det gick sådär. Jag sitter alltid som på nålar när de spelar och det var så kul att de fick vinna en match igår. Annars brukar de förlora i princip alla sina matcher. 
 
Det var en natt här nu i veckan som William bestämde sig för att vara vaken två timmar. Tror det var mellan typ ett och strax efter tre. Han bara satt i sängen och tittade rakt ut. Det var inte jätteroligt men han var åtminstone inte ledsen. Jag trodde han skulle ta igen det på morgonen men det gjorde han inte. Inget under dagen heller. Men det var inget konstigt sen natten efter, då sov han som vanligt. Han har och håller på att få fler tänder och då blir ju sömnen kass. 
 
Igår tog jag fram ljusstakar och stjärnor. I vanliga fall väntar jag till första advent men det blir så mycket på samma gång då så jag bestlutade mig för att tjuvstarta. När de väl var uppe så blev jag helt matt i kroppen. Jag började frysa. William somnade med feber och Joakim kräktes. Lukas och Linn var precis som vanligt. Jag var beredd på en asjobbig natt men den gick ändå bra. Jag frös som bara den och William sov oroligt men det kunde varit mycket värre. Jag känner mig inte helt hundra nu heller men ska alldeles strax cykla till bussen. Ska vara i skolan mellan 13:15-16 idag. Ser inte direkt framemot det men vill inte missa något.