En bra helg!

Dessa helger då Lukas och Linn är hos sin pappa brukar jag försöka se som återhämtning. Det blir lite lugnare och man kan passa på att göra saker som de kanske inte hade uppskattat så mycket. Sen händer det att vi gör saker som de säkert skulle vilja vara med på också men det kan inte hjälpas. Trots det så händer det att jag kommer på att jag inte tycker om dessa helger så mycket som jag trott. Det är liksom alldeles för tomt och det är alltid en lättnad att lägga sig på söndagen och veta att "imorgon är de hemma igen". Sen hinner de knappt komma hem förrän det är bråk och all energi man trodde man samlat på sig är som bortblåst. Men det är så det ska vara. Det låter så klyschigt och löjligt men det är sant. Imorgon är de hemma igen. 

Hur som helst. Den här helgen har faktiskt varit bra. Vi har tittat på partiledarutfrågning och debatten mellan Löfven och Kristersson. Vi har sett de sista avsnittet av Handmaids tale. Igår var vi ute och gick. W fick gå massor själv. Vi stannade till på en lekplats. 
Gungan var kul en liten stund. Det andra var mest tråkigt. Vi stannade inte så länge. Han var hungrig så vi gick hem och åt istället. Vi har passat på att mysa massor. Vi har också lekt och läst en bok eller två. Idag var vi på Biltema och köpte slang till Lukas cykel. 
William gillade alla sorters cyklar. På vägen ut åt vi korv. 
Han älskar korv. Därefter körde vi till Lager 157 där vi bytte ett par byxor W fått. Seeen körde vi till Williams farmor och hälsade på en stund. Vi stannade tills W blev trött. Väl hemma ville han inte sova så vi passade på att fixa med Lukas cykel. 

Imorgon börjar jag skolan. Det ska bli skönt att få komma iväg, att få använda huvudet till något mer än "bara" barnrelaterade saker. Nu när jag ser tillbaka på min föräldraledighet så är jag nöjd. Vi har varit hemma mycket och jag har verkligen njutit av det. Att hela tiden åka iväg och hitta på saker är inte min grej. Jag har lagt min tid på William och det kommer jag aldrig ångra. Nu tar Joakim över men det verkar som att vi kommer vara hemma båda två en hel del. Vi får se men jag gillar mitt schema och fast att pendlingen tar mycket tid så får vi mer tid tillsammans alla fem än vi fått innan.