Lukas 11 år

Då var vi inne i april månad. Och med den kom sol och värme. Så fort solen kommer fram känner jag mig som en annan människa. Förr förra helgen satte vi upp studsmattan. Lukas var hos Andreas och Linn var här. Det var uppskattat att få upp den. 
Vi grillade och hade det gött. Sedan dess har det väl egentligen inte hänt jättemycket. Min praktik är slut. Det känns tråkigt samtidigt som jag är redo att påbörja sista kursen så att det kan bli sommarlov snart. Engelskakursen som jag har nu känns än så länge bra. Det är ganska roligt. Redan nu på fredag har vi vår första examination. Vi ska, i grupp, läsa varsin dikt. Jag har valt Little Red Riding Hood av Roald Dahl. Det ska bli kul. Det bästa med hela den här kursen är att andra halvan kommer vi inte vara i grupp. Jag känner mig rätt klar med grupparbeten fast att det såklart är skönt att vara i grupp när vi ska framföra saker för klassen. 
 
Annars då, jo vi har firat kusin Zoey som fyllt två år. 
William har också skolats in på förskolan och det har gått riktigt bra. Joakim har nu jobbat en vecka. Vårt mål är att W inte ska behöva vara alltför långa dagar på förskolan. Basschemat vi har är 8-15:30 och än så länge har han inte behövt vara där så länge. Dock blir det nog så denna veckan. 
Vi är väldigt nöjda. Och det känns skönt att veta att han har det bra. 
 
Linn har inte velat åka till Andreas så hon har fått vara hemma. Då kan man passa på att somna i soffan. 
Nu var hon där i helgen, utan Lukas och bonussyskon. Det gäller att vara smart. Vill man ha pappa för sig själv så passar man på när andra är upptagna.
 
Lukas fyllde 11 år i tisdags. Det firade vi med middag på Khai mui. Det är andra året i rad han vill äta där. Troligtvis för att man får äta hur mycket mjukglass man vill. 
 
I present önskade han sig, bland annat, ett besök på Titanic utställningen. Just nu finns den i Göteborg så jag bokade biljetter och så tog vi tåget dit. I lördags. Vi gick upp tidigt på morgonen, tog bussen till stan. 
Åt frukost på McDonalds. 
Lukas åt en ost och kalkon macka och jag tog pannkakor. Vi drack juice och varm choklad. Innan vi gick på tåget köpte vi varsin kanelbulle på pressbyrån. På tåget somnade Lukas och jag läste. Väl framme var vi lite tidiga så vi gick runt och kikade lite. Själva utställningen var väl inte Lukas speciellt imponerad över. Det häftigaste var att han fick känna hur kallt det var i vattnet. Det är andra gången jag är på den utställningen och jag tycker nog att det är lite väl mycket fokus på enskilda personer. Annars bra. När vi kände oss klara där gick vi till Stadium där Lukas fick nya skor och sedan vidare till Max där Lukas ville vi skulle äta lunch. 
Jag tog en Halloumiburgare, alltså så goda de är. Helt galet. Efter maten var det dags att gå tillbaka till centralen. Vi fick gratis glass av en GB clown och vi åt den på perrongen i väntan på tåget. 
På hemvägen somnade han igen med lurar på sig. 
Vi hade en riktigt bra dag och han längtar redan till han kan få göra om något liknande. Man får ganska dåligt samvete när man inser hur sällan en gör saker med ett barn i taget. Jag får försöka bli bättre på det. 
 
Resten av helgen var ganska fullbokad ändå. Elias kom hit och sov över mellan lördag och söndag. Igår kom familjen Ek på middag och fika. William var och simmade. Idag var vi i Lund med William på återbesök efter hans operation som han gjorde för 6 månader sedan. Allt såg bra ut. Däremot kommer vi bli kallade igen om ca 6 månader.