Bästa natten

Alltså inatt sov William i sin säng till 5:20 imorse. Kan ni förstå hur skönt det var? Jag blev helt paff när jag vaknade av att han lät och det var ljust i rummet. Men visst är det märkligt att när klockan väl ringde klockan sju så var jag väldigt trött. Det gick dock över snabbt och då kände man hyr utvilad man var. Skönt och vi ser framemot fler sådana nätter. 

Idag har alla förutom jag och William varit iväg. Barnen i skolan och Joakim på jobbet. Vi två passade på att ta det lite lugnt. Vi gick ut en stund och efter lunch skulle han sova men det gick inte. Här somnade han. På mattan i vardagsrummet. Jag lät honom ligga där tills han vaknade. Han sov minst lika länge som han brukar. 

Lukas och Linn har åkt till Andreas och vi har en oplanerad helg framför oss. Får se vad vi kan tänkas hitta på. Kanske inget. 

I onsdags var vi på Johannas studentfest. Jag har känt henne sedan hon var fem år. Nu är hon nitton och vuxen. Lukas och Linns faster som på många sätt mer varit som en syster. 




Det var trevligt, men varmt. Jisses alltså. Jag kommer ihåg min student, galet varmt då också. Tänk vad tiden går. På söndag är det 13 år sedan jag tog studenten. Tiden går alltså. 

Igår gjorde vi egentligen inget speciellt. Vi började dagen med att hänga med Williams förskolekompis på lekplatsen. Sen kom Lukas och Linn hem, de stannade hos Andreas under natten. Efter middagen drog vi till stranden och badade. Det var första doppet för mig, Joakim och William. Lukas och Linn badade för några veckor sedan. 
Vi tog ut Williams badbalja som han kunde plaska i, det var skoj. Idag har han fått en "riktig" utepool så förhoppningsvis kan han plaska massor under sommaren.