Sommarlov och midsommarafton!

Idag är det midsommarafton. De stora barnen är hos Andreas så lillskiten har oss helt för sig själv. Vi har inte gjort så värst mycket idag. Men efter att William sovit en stund så gick vi bort till byns midsommarfirande. Vi såg när de satte upp midsommarstången och tittade på deras uppvisningsdans.
Han lekte en stund på lekplatsen och sen gick vi till affären och köpte äpplen.

Annars då?
Jo, det är sommarlov. Barnen är överlyckliga och än så länge går det ganska bra. Som vanligt glömmer jag alltid ta kort på barnen inför sista skoldagen. Men här är typ vad jag fick.
Fick några bilder på Linn och hennes kompis också. Men alltså noll på Lukas. Nästa år kanske.
Linn gjorde en jordgubbstårta som vi åt. Fick aldrig någon "färdig" bild på den.
Man skulle kunna tro att man börjar sommarlovet lugnt och skönt, det gjorde vi till viss del. Skolavslutning var den 12/6, en onsdag och på lördagen drog vi iväg på första sommarlovsaktiviteten. Bakken! Vi åkte dit med Linns klasskompis och hennes familj och det blev en väldigt lyckad utflykt. Vi tog bussen till stan, båten till Helsingör och tåget till Klampenborg.

I väntan på bussen. (Som såklart var sen så vi missade båten, tur de går ofta).

Snart framme.

Vi fick till en väldigt bra dag trots att det både regnade och åskade. Mitt i mullrandet passade vi på att äta och när alla var klara var det fint väder igen.
Linn är helt galen när det kommer till karuseller så hon fick hänga med Karin och Nienna. Jag och Lukas åkte med William som verkar bli precis som sin syster. Han åkte den minsta berg och dalbanan 10 gånger vilket är max antal åk på en karusell. Jag och Lukas åkte spöktåget och han blundade hela tiden, sen ville Linn åka med mig och då blundade jag. Det blev en väldigt bra dag för alla inblandade. När vi väl kom hem så var vi helt slut.

Dagen efter hade vi stämt träff med familjen Ek på Sundspärlan där de årliga "Barnens dag"-dagarna höll till. Det var vårt första år vi var där. Ganska mysigt, men dyrt.
Men barnen hade kul. Lukas hängde med Elias, fick ta en bild tillsammans med Ronald McDonald (som är skitläskig, jag gillar inte clowner). Linn gjorde ett jättefint armband det stod MAMMA på. Både hon och Lukas fick se Theoz som är en ny ung talang. Till middag blev det Burger King med en liten William som var arg som ett bi.

I tisdags åkte vi till Väla, jag och barnen. Linn ville ha ett par solglasögon och båda barnen ville ha badskor.
Och så blev det glass på McDonalds.
William fick en vagn med strandleksaker. Så lycklig han blev. Jag var tvungen att fråga personalen om de kunde klippa upp nätet den låg i. Så gick han med den och var så stolt.

Igår hände något stort.
William fick en ny stor säng. Köpt på IKEA och den ska han kunna ha egentligen tills han köper en ny själv, som vuxen. Han började hoppa i den med en gång och idag under sin middagsvila fick han sova där för första gången.
Det gick bra. Vi valde att inte sätta några ben på sängen, om han skulle trilla ner. Det gjorde han inte. Än. Vi får se hur det funkar nu ikväll. Vi köpte en likadan bäddmaddrass som vi har för att det ska kännas så lik vår säng det bara går. Nu får han mer plats och sover kanske längre i sin säng. Han har framtills nu sovit i sin spjälsäng fast med ena sidan borttagen. Den kändes väldigt liten och madrasen kändes hård så vi bytte. Det känns bra och han verkar gilla sin nya säng.

Nu ska vi se om han vill sova för kvällen. Vi ska titta på Big Little Lies.