En ganska fin lördag

I flera kvällar nu har jag varit helt galet trött. Har svårt att hålla ögonen öppna. 

Idag tog vi oss en tur till Ikea. Eller till garaget på Ikea. Vi har fixat lite i vår garderob i hallen. Jag beställde på ikeas hemsida, fick en kod och hämtade det i ett skåp i garaget. SÅ smidigt. Allt var lastat på en vagn, bara att lasta in i bilen. Det finns till och med lastzoner. Joakim har hämtat saker där förut men det var första gången jag var med. Helt galet smidigt. 

Efter det snabba besöket på Ikea så gick vi in på Väla och åt på McDonalds, jag har varit så himla sugen på det ett tag nu och det var väldigt länge sedan vi åt där så vi passade på. 
En fördel med att bo i Viken är att det inte finns något speciellt snabbmatsställe här. Prego finns, en pizzeria men deras pizzor är vi inte så förtjusta i. Man skulle kunna tro att jag tycker det är bra med bristen på snabbmatställen med tanke på nyttighetsaspekten. Meeeen så är det inte. Fördelen är att om man inte ätit "skräp"mat på ett tag så blir det riktigt gott när man väl gör det. 

Hela eftermiddagen gick åt till att skruva och fixa i garderoben, nu är det klart och jag räknar inte det minsta med att denna lösning kommer underlätta för någon mer än för mig när jag städar. Ungarna kommer fortsätta kasta sina saker på golvet och jag bryr mig inte tillräckligt för att tjafsa om det. Men när jag väl får ett ryck att städa så kommer det kännas riktigt bra i tio sekunder.