Fullt ös

Efter två intensiva veckor med tenta njuter jag av en helt bekymmerslös helg. Den här texten jag skrivit har tagit så mycket av min energi och speciellt de senaste dagarna. Men igår var jag klar och den är nu inlämnad. 
 
Annars är väl allt som vanligt. Förra helgen var vi i småland hos mina föräldrar. De fyllde 60 år i mitten på mars så vi åkte dit, fyra syskon av fem och överraskade dem. Hela gänget samlades på en bestämd plats och körde tillsammans hem till mamma och pappa. När vi närmade oss började alla tuta. De blev väldigt överraskade, de hade inte anat ett smack. Det blev alltså väldigt lyckat. Vi tog med oss mat och fika och så bara hängde vi i några timmar. Alla utom vi åkte hem, vi stannade över natten och åkte hem runt 11 på söndagen. 
 
I onsdags var det Valborg. Lukas ville inte kolla på brasan och William ville bara bli buren så det slutade med att bara jag och Linn cyklade ner och tittade. 
Det var mysigt och jag är säker på att både William och Lukas egentligen hade velat vara med. 
 
Lukas hade prov i NO i torsdags så han har pluggat till det. Dock inte lätt med en nyfiken brorsa. 
Vi är ute ganska mycket just nu. William blir galet trött av det och en unge som somnar på kvällen är ju inte fel. 
Förresten, kolla in hans Crocs, hur söta? 
 
I torsdags gjorde min geniala man en riktig tabbe. Han tankade vår Dieselbil med bensin. Jag som var hemma fick köra och hämta honom. Han hade, tack och lov, lyckats köra in på en liten grusväg så han inte stoppade upp trafiken. Men bilen hade stannat helt. Bärgarn kom och kalaset blev inte värre än självrisken. 
Den blev klar snabb också. I torsdags lämnade vi in den och igår fick vi tillbaka den. 
 
Idag har jag och Linn varit iväg med kompisar och sprungit Kalvinknatet. 
Vädret kunde varit lite bättre men vi klarade oss. Nu är vi ganska trötta. William ska snart få välling, jag och Joakim ska titta på Bron, Linn är ute och hoppar studsmatta och Lukas är hos Elias. Imorgon ska vi först på bio, Williams första och sen blir vi bjudna på finmiddag av Joakims pappa och hans fru, det är vår bröllopspresent. Fint, med tanke på att ingen var bjuden.