Lärt sig något nytt!

Lukas har lärt sig säga R. Ett riktigt R. I ett ord, till och med i en mening.
Så duktig han är alltså.
R och K är de bokstäver han har svårast för.
Men helt plötsligt imorse så sa han SNART, med tydligt R.
Jag blev helt paff.
Det är det grötigaste R:et jag någonsin hört, haha.
Men vad gör det. Huvudsaken är att det går framåt.
Min fina pojke.

Ikväll var barnen bedrövliga. Hade sådan lust att lägga mig i fosterställning på golvet och skrika.
Som de höll på.
Det är en sak när de bråkar med varandra, men när båda är på samma sida och jävlas. KATASTROF!!!
Skönt att de sover nu.

#1 - MammaLola

Vad fint att han klarade att säga R :) Mitt ena syskon fick länge gå hos talpedagog och träna på det som liten. Leon har dumt nog problem med bokstaven L. Kan inte uttala sitt eget namn ens alltså utan presenterar sig som något som låter som "john" haha.

#2 - mamma

Vad jätte roligt att det går framåt. Gaddar de ihop sig mot dig, då är det extra jobbigt.