Söndag= full rulle

Söndag igen. 
Jag och Lukas är i Klippan där han lär sig simma. 
Jag blev precis dyngsur när en unge gjorde värsta plasket. 

När han har simmat klart får vi skynda oss hem så vi hinner baka och laga mat innan jag ska jobba kl fyra. 
Men det ska nog gå bra. 

Första advent idag. 
Jag älskar julen. Den absolut bästa högtiden. 
Såhär ser en av våra adventsljusstakar ut.
Jag kom på igår när jag gjorde denna att jag tycker om att pyssla. Men jag måste få göra det i lugn och ro. 
När barnen är med så har de tusen frågor och då bara snurrar det i mitt huvud.
Barnen gillar också att pyssla så i julklapp får de varsin pyssellåda som vi kan använda oss utav sen. 
Kul! Då blir det lite mer på deras villkor och vi gör sånt som de vill göra. 
Jag borde öva på att bättra mitt tålamod för det är alltför ofta lika med noll. 

Hoppas ni har en fin första advent. 
#1 - Fröken M

Vilken fin advents ljusstake du har gjort ! Jag gillar burkarna :)
Här har vi bara en stjärna i vardagsrummet,
men till lucia tänkte jag överraska Viggo med en stor "kompis" i trädgården :)
Kram