I morgon smäller det!

Sedan första året, 2006, som jag fick vara med och rösta i riksdagsvalet så har jag intresserat mig får politik och vilket parti som är "bäst".
2006 hade jag precis slutat skolan och vad jag kan minnas hade vi inte direkt pratat om det i skolan. Vet att vi gjorde det 2002 när jag gick på högstadiet och det tyckte jag var kul. Då kunde jag alla partier och deras partiledare. 
Sen bytte de och då hade jag inte längre någon större koll.
För varje val har mitt intresse ökat och inför dethär valet har jag verkligen lyssnat på så mycket jag bara kan. 
Sitter just nu och lyssnar på partiledardebatten som visades på svt igår kväll.
Planerar att se debatten mellan Reinfeldt och Löfven på fyran ikväll. 
Jag har lärt mig jättemycket nu de senaste månaderna och tycker det är väldigt roligt. 
Den här gången har det tagit ganska lång tid för mig att verkligen bestämma mig för vad jag ska rösta på. Har gjort valkompassen väldigt många gånger och skrivit upp frågor jag inte riktigt förstår och tagit reda på mer information som gjort att jag förstått det bättre.
Nu har jag bestämt mig för vilket parti jag i morgon kommer lägga min röst på. 
För fyra år sedan röstade vi och brydde oss sen inte mer. Fick väl veta resultatet på kvällen eller morgonen efter.
Men denhär gången kommer jag sitta bänkad framför tv:n och följa varje steg.
Tänk vad man kan ändra sig på bara några år. 
 
Nog om detta. 
 
Jag har en ledig helg och har nada inplanerat. Skönt!
Ska fixa lite ute hade jag tänkt, känns som att det är perfekt väder för det idag. 
#1 - Janne

Såja, hoppas våra samtal hjälpte lite. kul att du sätter dig in i politiken på riktigt.
Trevlig helg!

#2 - Fröken M

Och jag VILL åka till Ullared.
Dels för att köpa julklappar, men även för att köpa lampor, gardiner, krukor osv till huset.
Frågan är bara om jag kan övertyga mannen om att det är värt att åka nästan 75 mil för att shoppa ;)

#3 - Fröken M

haha... tack för varningen men om det här kommer fortsätta i all evighet tar jag nog semester från mamma yrket ett tag ;)
Skämt å sido - att ha barn är jätte kul, men SKITJOBBIGT.
Den som säger annat ljuger ;)