Att läsa är viktigt

Tanken idag var att sova så länge jag kunde. Klockan nio vaknade jag och kunde inte sova längre, ändå helt ok. 
Jag gillar inte att sova för länge. 

Har vart på ganska kasst humör idag, vet inte varför. 
Ibland har jag sådana dagar utan någon som helst anledning. 
Dock blev allt bättre så fort jag kom till jobbet. 

Inget speciellt har annars hänt idag. 
Jag och Lukas läste klart boken vi läst. 
Den var riktigt rolig. Vi skrattade så tårarna rann ibland. Så roligt. 
Det är kul också att han verkligen lyssnar på det jag läser. 
Han har vart ganska ointresserad av sagor länge nu men så fick han denna av en klasskompis. 
Toppen! Vi ska alltså gå från kortare sagor till tjockare böcker. 
Sune är väldigt rolig så det blir kanske en Sune till. 
Vi var hos skolsystern förra fredagen och hon sa att det är väldigt viktigt att läsa för sina barn, det har jag såklart vetat om länge men att det kan vara en sådan stor skillnad mellan de som får sagor lästa för sig och de som inte får, visste jag inte. 
Jag läser så länge de är intresserade. Lite roligare att läsa för Lukas nu när vi läser lite längre böcker. 
Ser fram emot tills vi kan läsa Harry Potter. 
Men vi mjukstartar med lite lättare böcker.