Första dagen!

Igår när jag hämtade Lukas på skolan så blev han ledsen. 
Han ville inte byta skola längre och ville absolut inte lämna sina kompisar.
Fy vad det gjorde ont i hjärtat. Blödig som jag är så kunde inte jag hålla mina tårar borta. 
Jag försökte föklara att han såklart kommer ha sina vänner kvar och dessutom få en massa nya. 
Imorse när jag väckte honom så hade han världens leende på läpparna och var supertaggad. 
Kändes riktigt skönt. 
Vi lämnade Linn och sen körde vi till skolan.
Första lektionen var idrott. Eller gympa. Skitsamma!
Det är lite Lukas grej i alla fall om det involverar bollar. Vilket det inte gjorde idag. 
Han var i alla fall duktig och tyckte det var kul. 
Därefter var det en liten rast. 
Lukas höll sig runt mig och en annan pojke som hela tiden kallade Lukas för Oscar fast att jag rättade honom flera gånger haha.
Sen var det en pojke och en flicka som inte direkt var trevliga mot varandra.
Pojken kallade flickan för "hora" och flickan sa "du knullar din egen mamma".
ALLTSÅ VA FAN!
Inga lärare i närheten heller. Just då fick jag riktigt ont i magen. Det sista jag vill är att Lukas ska lära sig sådana ord. 
Det som kanske är ännu värre är att de verkligen verkade förstå ordens innebörd. 
Usch alltså. 
Inte konstigt att världen ser ut som den gör när till och med våra sjuåringar använder sådant språk. 
Det kommer alltså min lille kille få höra nu säkert varje dag. 
Usch och fy. 
 
Jag undrar faktiskt vart lärarna var under rasten. 
Det är inte konstigt att barnen håller på sådär om det inte ens finns vuxna i närheten som tillrättavisar dem. 
Förhoppningsvis var det bara en engångsföreteelse. Hann inte riktigt fråga någon om det heller. 
 
Lukas kändes så liten bland så många större barn. 
Men det var ju samma för mig när jag började första klass. 
Jag vänjer mig säkert haha. 
 
När jag väl lämnade Lukas på skolan så körde jag iväg till ett inbokat möte som gav mig en hel del att tänka på. 
Så jag sitter här med huvudvärk just nu. 
Ska nog lägga mig i soffan och läsa en stund och bara släppa allt för en stund. 
När Andreas kommer hem från gymmet ska vi äta något och se några avsnitt av suits. Riktigt bra serie.