På riktigt

Idag började skoldagen på riktigt. 
Så kul alltså. Började med svenska där vi fick ett litet test. Det gick på tid. Skitkul!
Sen fick vi se kursplanen och den ser riktigt bra ut. Det värsta var att vi ska ha muntlig redovisning. Tack och lov är vi inte så många i klassen. 
Det bästa då är såklart att vi ska läsa böcker. Stack till bibblan med en gång efter lektionen och lånade en bok.
Vi skulle välja en bok mellan 1800-talet och 2016. 
Denna valde jag. Har redan börjat läsa såklart. 
 
Sociologi hade vi sen och sist matte. 
Allt kändes så jäkla bra på matten, det är annars det ämne jag är skitkass på. Jag hängde med precis hela tiden. 
Sen sa han att det vi höll på med var repetion från matte 1. Haha inte konstigt att jag hänger med på det. Har jag redan fått godkänt i på gymnasiet hahaha. 
Nåja! 
Det ska nog gå bra det också. 
I morgon är jag ledig. 
 
#1 - mamma

Det här kommer att gå jätte bra. Du har det viktigaste och det är viljan och lusten att plugga vidare.