På 10 år händer mycket

I torsdags var det tio år sedan jag tog studenten. TIO år!!! Det är galet. På sätt och vis känns det som om det var igår men samtidigt har det hänt en massa sedan dess. Vilket inte är så konstigt, tio år är en ganska lång tid. Gymnasietiden var min värsta skoltid så jag kan inte påstå att jag saknar det. Kommer så väl ihåg den dagen. Det var otroligt varmt och jag var superlycklig som äntligen fick sluta skolan. 

Igår var det dessutom tio år sedan jag flyttade hit till Skåne. Inget jag ångrar. Ibland har jag längtat hem till Småland men jag trivs här nere. 

På dessa tio år har det hänt en hel del. Jag och Andreas flyttade ihop, jag fick mitt första jobb. Var arbetslös. Blev gravid, två gånger. Fick två fantastiska barn som tar all min energi och driver mig till vansinne. Vi har bytt bil miljoner gånger, köpt hus, skaffat hund, jag har pluggat två gånger, började jobba inom hemtjänsten, vi började planera bröllop. De senaste händelserna är lite annorlunda mot de andra. I februari separerade jag och Andreas. Det var mitt beslut men något som vi idag är mer än överens om. Vi är båda lyckliga på varsitt håll och vi har en bra kontakt. Lika bra som förut. Vi har båda insett att vår relation varit mer som vänner än som ett kärlekspar. Barnen har vi varannan vecka och det funkar väldigt bra. Jag är nöjd med mitt beslut och Andreas har sagt att det är bland de bästa jag gjort. 

På tio år kan mycket hända och förändras. I princip alla blev förvånade över att vi separerade. Det beror troligtvis på att vi inte hade några problem, vi bråkade inte. Kärleken oss emellan tog helt enkelt slut. Vi var unga när vi träffades och då är det lätt hänt tror jag. Många verkar tro att allt varit för mycket för mig. Huset, Andreas skada, barnen osv. Det stämmer inte. Vår kärlek tog slut. That's it! 


Det bästa vi gjorde var dessa. Utan Andreas hade jag aldrig fått mina fina barn. Efter denna bilden togs blev Linn skitsur och gapade resten av dagen. Jag älskar henne ändå.