Snart slut

Kommer ihåg när jag packade min väska första gången i mitten på januari i år, då var jag förväntansfull och så taggad. Äntligen skulle jag påbörja något jag borde påbörjat för flera år sedan. 

 Sedan jag gick på gymnasiet så har tankarna på att bli socionom alltid funnits där. De har liksom aldrig riktigt lämnat mig. Därför kändes det otroligt bra att äntligen ta tag i pluggandet för att äntligen göra något åt den "drömmen". Jag vet egentligen inte om det är en dröm eller om det bara är något jag kan se mig själv jobba som. Hur vet man? 

Hur som helst, nu är skolan snart slut. Nästa vecka är sista. Fast att dessa månader varit fullspäckade så gillar jag det otroligt mycket. Jag suger åt mig massa saker. Känns nästan som att jag lärt mig mer dessa fem månader än vad jag gjorde under mina tre år på gymnasiet. Trots att jag trivs med att plugga så har det varit väldigt tufft. Nu börjar det äntligen lugna ner sig och det är så skönt. Läser sista sidorna i min bok, ska göra sista matteprovet imorgon, sen är det nationella i matte på tisdag. Ett inlämningsarbete ska vara inne på söndag och sen är det chill. Känns skönt. På sätt och vis ska det bli skönt att jobba igen. Fast jag kommer sakna att gå i skolan mer än vad jag längtar tillbaka till jobbet. 

Högskoleprovet gick skitdåligt. Är riktigt arg på mig själv för det. Har sökt lite andra utbildningar också så jag får se hur det går. Jag har börjat fundera på om socionom verkligen är det rätta yrket för mig. Är rädd att det är något jag snöat in på utan att egentligen fundera på andra alternativ. Så fort skolan är klar ska jag lägga ner tid på att verkligen klura ut vad jag vill göra. Så småningom ska väl även jag komma på vad jag ska bli när jag blir stor.