Dinner and a movie

Med tanke på hur trött jag är så kanske jag borde prioritera att ta det lugnt istället för att ge mig ut och hitta på saker. Men barnen måste aktiveras. Idag var det ett biobesök på schemat. Jag fick vilat en bra stund efter frukosten och det gjorde susen. Innan bion åt vi mat på Khai & Mui, barnen verkade väldigt nöjda och Lukas åt ganska bra. Linn åt mest nötter och drack. 
Det var gott, men efterätten var godast. Mjukglass. Jag älskar mjukglass. 
Barnen också. När vi satt där och åt så blev det helt plötsligt mörkt ute. Det började tokregna och åska. Efter vi ätit klart så blev barnen otåliga så vi trotsade regnet och gick till en lekplats. Vi tänkte att, blöta barn som fått leka av sig är bättre än torra barn som inte orkar vänta på att filmen ska börja. Det visade sig vara ett bra val. Filmen vi såg var Baby-bossen, båda barnen har pratat om den länge. De gillade den och vi skrattade alla fyra. Joakim somnade en snabbis och det tyckte barnen var roligt. När filmen var slut gick vi tillbaka till lekplatsen en pyttestund.
Nu är vi hemma och Linn har lagt sig. Tror dock inte hon kommer sova hela natten, vilket kommer göra min natt jobbig. Men vi får väl se. Ibland har man tur. Imorse var hon uppe vid femtiden och tyckte det var dags att gå upp. Denna vecka har gått fruktansvärt sakta. Det har hänt något varje dag och ändå är det bara söndag idag, känns som att det borde vara söndag nästa vecka. Vet att tiden känns långsam eftersom man väntar på något, en liten liten (hoppas jag) pojke som förhoppningsvis vill komma ut snart och som inte väljer att stanna därinne tiden ut eller längre, vilket skulle vara fruktansvärt. Fast att han egentligen bara är tre dagar över att räknas som prematur så är jag otålig nu. Det börjar med andra ord bli dags för mig att isolera mig. Igår fick jag en gråtattack och det var fruktansvärt. Jag gillar inte att gråta och jag vet egentligen inte varför den kom. Men det gjorde den och nu känns det som att har det hänt en gång så kommer det hända på löpande band om någon säger fel saker. 
#1 - Felicia Holmgren

Mysigt!