Bra natt trots feber

Vid två tiden inatt tog vi tempen på William. Han hade då 38,6 i temp. På morgonen hade det gått ner lite men sen gick det upp igen. Vi läste lite på nätet om feber på bebisar och där stod det att man ska kontakta vården eftersom  han är under tre månader. Vi ringde 1177 där vi fick rådet att ringa kväll och helgs mottagningen för att boka tid. De öppnade inte förrän kl 10 så vi fick vänta med det samtalet i över tre timmar. När vi väl får prata med någon där så säger de med en gång att det är till barnakuten vi ska vända oss och det med en gång. Så vi kör dit.  (null)
Vi fick vänta en liten stund och sen fick vi prata med en sjuksköterska. Hon vägde honom (han har gått upp 80g sedan i torsdags) sen tog vi tempen på honom och då hade han ingen feber. Allt såg bra ut och hon sa att det inte var något att oroa sig för och att det hade varit värre om han haft feber utan att vara förkyld. Varken jag eller Joakim var oroliga. Vi tycker han mått bra ändå. Han både sover och äter så det är inget konstigt. 

Efter besöket på akuten gick vi en runda. Det var sådär friskt ute. William sov första halvan sen var han vaken en stund för att sedan somna igen. Det blev en lagom runda.  (null)
På vägen hem köpte vi pizza. Jag lyckades få till en liten tupplur och det var så jäkla skönt. Vi har också sett klart stranger things och nu ligger vi i sängen. Jag är helt slut och hoppas jag får sova bra inatt. Trots att vår lille kille hade feber under natten så sov han ganska bra men det blev lite längre vakentid för mig och det blev jobbigt. Mer sömn inatt alltså.