En helg hos mamma och pappa

Här fortsätter vi med vårt sommarlov. Överlag så har vi det väldigt bra och försöker varva aktiviteter med lugn och ro. Förra veckan cyklade jag och barnen till Lerberget och spelade minigolf. 
Det började bra för mig men sen fick jag bära på en tjurig unge samtidigt som jag skulle försöka få bollen i hålet, det gick sådär. Till Lukas stora lycka så vann han. 
 
I fredags åkte vi till mamma och pappa. Vi stannade och åt lunch på Burger King. 
William klarade sig bra i bilen hela vägen. 
 
När vi väl kom fram så var det bara mamma som var hemma. Pappa jobbade och Theo var på fritids. Sedan Valborg, tror jag, har mamma och pappa en valp hemma. Lexie. 
Så jäkla söt alltså. Vi var spända på att se hur hon och William reagerade på varandra. William älskar djur och han är väldigt nyfiken. De fick hälsa lite men eftersom hon är valp än så tycker hon om att bitas och det ville vi inte riktigt att hon skulle göra på William. Hon fick pussa på honom litegrann. Inom en halvtimme så svullnade hans ena öga upp. Han kliade sig och fick liknande nässelutslag i pannan. Då slog det oss att han troligtvis är allergisk. Joakim är ju det men det är främst katter för hans del. Efter att ha läst på så har jag nu lärt mig att det kan skilja sig en hel del på olika individer. Men jo, jag är 99% säker på att han är allergisk och det är så tråkigt. Speciellt med tanke på att han älskar djur och för att vi planerade att köpa hund till nästa vår. Jag har ju verkligen taggat till på det och längtade. Nu får jag släppa den tanken och det är jobbigt. Vi ska boka en tid på vårdcentralen under hösten så kanske får vi veta till 100% hur det ligger till. Resten av helgen fick vi hålla William och Lexie ifrån varandra och det gick bra. Det verkar som att han mest reagerar på närkontakt. 
 
På lördagen åkte vi till Öland. Vi tittade på Raukar och åt galet mycket glass. 
William var ganska sur och grinig hela resan och ville mest bli buren. 
Det var på hemvägen vi stannade och åt glass. 
 
Joakims
Min
Lukas
Linns
Det var svindyrt men så värt det. Glass är typ det bästa som finns. 
 
Att vara hos mamma och pappa är som att få lov att andas. Barnen lever upp och gör saker tillsammans. Lukas och Linn bråkar inte och allt är liksom lugnt. 
Det är alltid jobbigt att åka därifrån. Jag vet aldrig riktigt när jag kommer dit igen och just den här gången kändes det extra jobbigt med tanke på att William reagerade så på Lexie. Väl hemma igen så flippade Linn. Hon tycker inte om när allt det roliga tar slut och allt det där hon hållt inom sig under helgen måste få komma ut så det blev lite gap och skrik. Lukas drog till Elias och sov där. 
 
Idag är tanken att vi ska åka till Hembygdsparken, om det inte börjar regna.