Linn åtta år!

Något jag inte skrivit om än är att jag nu gjort två veckors praktik. Hälften är gjort, eller ja efter imorgon. Det är galet roligt och jag har inga tvivel alls om att jag valt rätt yrke. Jag har redan fått hålla i några lektioner, mest engelska. Den allra första gick jättebra, det var bra flyt och alla gjorde vad de skulle. Den andra gick också bra och jag fick gjort allt jag skulle. På måndag kommer min VFU-lärare och ska se hur det går för mig. Jag är inte ett dugg nervös, än. Det kanske kommer. Sen är det två veckor kvar och sen är det dags att åka till och från Malmö igen. Jag ser inte det minsta framemot att börja skolan igen. Fast det kanske kommer när det börjar närma sig. 
 
Fast att jag nu haft mer tid hemma så har dessa två veckor varit lite stressiga. Det har liksom varit något nästan varje dag. Om så bara små saker. I tisdags fyllde Linn åtta år. Jag gick upp tidigare för att fixa frukostbricka och ta in hennes cykel hon fick. Direkt efter "jobbet" var det bara att köra hem och se till att fölsegrisen duschade, jag fick dammsuga, sätta igång en maskin med tvätt och sen kom Andreas och Amanda. Vi åt pizza, Linn öppnade presenter och sen åt vi plättar. Vi bytte också säng till Lukas. Den han hade här har han nu hos Andreas och tvärtom. 
Mitt i allt kom jag på att Linn inte läst sin läxa så det fick vi göra. 
Jag blir helt slut av alla dessa saker. Inte för att de måste göras utan för att jag hela tiden kommer på saker som måste fixas. Igår efter praktiken fick jag köra till stadshuset och lämna in om Linns fritidsplats, det var sista dagen och därför gick det inte att skicka. Sen fick jag en avi om ett paket att hämta. Jag fick slå in ett paket som skulle skickas iväg, se till att Linn läste, ringa pappa som fyllde 60 år osv osv. Det är liksom alltid något. Fast att det är roliga saker så tar det energi och jag blir alldeles matt. 
 
Ikväll är det dags för No more fuck to give med Mia Skäringer, det ska bli så kul. Jag åker dit med Karin och det gör allt lite extra kul. När vi ses är det alltid massa barn med så det ska bli kul med lite tid på tu man hand. Därefter väntar en kort dag på praktiken och sen en, förhoppningsvis, lugn helg. 
 
Hur som helst, Linns födelsedag var bra. Hon verkar nöjd med hela dagen och nu är hon åtta år. Det är läskigt hur fort tiden går. Det är så kul att tänka tillbaka några år och se utvecklingen. Hon har verkligen gått från att vara sur nästan jämt till att vara lugnare och att kunna sysselsätta sig själv mer. Hon tycker fortfarande det allra bästa är att hänga med oss men hon kan också sitta långa stunder på sitt rum. En av de bästa sakerna med Linn just nu är att hon vill lära sig saker. Det är aldrig några problem när hon ska läsa sin läxa tex. Visst kommer det dagar då hon inte vill gå till skolan men för det mesta vill hon gå dit och har alltid kul när hon väl är där. Undrar vad jag kommer skriva om ett år.