En lång vecka

Jag funderade precis på vad som egentligen hänt den här veckan och då kändes den helt plötsligt ganska lång. 
Tisdag och onsdag var William hemma, förskolan var stängd. På onsdagen var även Lukas och Linn hemma, studiedag. Båda dagarna hade jag ganska fullt upp och jag måste säga att det hela gick förvånansvärt bra. Jag fick gjort allt jag skulle utan att vara helt sönderstressad. 

På torsdagen var det dags för mitt första besök på universitetet. Det var också dags för kursens och höstens första examination. En redovisning i läromedelsanalys. Det gick väl sådär för vår grupp, förhoppningsvis blir vi godkända men jag känner ingen sprudlande stolthet direkt. Men nu är det gjort och det är alltid skönt.
Imorgon åker jag till skolan igen och den här gången är det workshop inför veckans kommande hemtenta. Den här gången är det bedömning som står på schemat. Det är så himla svårt tycker jag. Hoppas verkligen att det är en bra workshop så jag lär mig massor. 

I tisdags hade vi inledande seminarie inför kommande Vfu-period. Det känns som att det kommer bli tufft den här gången. Åtta veckor ska vi vara ute och det är mycket som ska hinnas med. Under tidigare vfu-kurser har jag tyvärr inte fått ta del av så mycket föräldrarkontakt så det är det dags för nu. Tack och lov kommer de ha utvecklingssamtal när jag är där så det löser den biten bra. Jag ser verkligen framemot att få komma ut nu. Det ska bli så roligt. 

I veckan Joakim iväg och köpte ett terrarium till vår nya familjemedlem. Det var ett begagnat som tidigare varit hem åt en orm. 
Riktigt obehagligt. Men nu är den städad och inredd. William verkar vara ganska taggad ändå. När vi först började prata om ödla trodde jag inte ens lite att han skulle bli taggad på en egen. Men jag hade fel. 

I fredags var det dags för Williams tredje gång på Crossfit mini. Vi hade ett litet bråk innan men det löste sig bra. Jag satt ute i soffan i entrén under hela passet och sen när det var klart som han utspringandes och var hur glad som helst. Jag såg att det är dags att boka upp sig på fortsättningen. Sanne ska inte boka igen till Lily och Zoey. Frågan är då om William vill vara kvar. Får ta ett snack med honom om det. 

Alltså det verkar som att jag blivit en sån där person som drar ut och springer på lördagsmorgonen. Varannan lördag är det Joakim som åker till simskolan med William och då drar jag ut på en tur. Jag trodde aldrig jag skulle säga detta men det är rätt nice ändå. Frisk luft, lugn och ro och en möjlighet för huvudet att få vila och ladda. 
Resten av lördagen var hyfsat lugn. Jag, Linn och Lukas var iväg och köpte present till Stella som hade Laserdomekalas idag. Sen på eftermiddagen åkte vi till ena familjen Omerasevic på middag, tacos. Det är alltid trevligt och trots att William och Harry inte riktigt klickade och att William fick något slags raseriutbrott på Elvin så tyckte i alla fall jag att det var trevligt. Lukas stannade som vanligt hemma och njöt av sin egentid.

Nu är det sovdags, klockan ringer klockan sex imorgon.