En stund i soffa

Efter frukost och en dusch så började jag rensa bland Lukas leksaker. Han har alldeles för mycket skit. 
Massa smått som bara ligger.
Kilovis med lego har han också. Det var inte lätt att rensa kan jag säga.
Efter trekvart orka jag inte mer. Lukas sa bara nej till allt jag ville slänga. 
Så tog jag bilen och körde till maxi istället. 
I lugn och ro fick jag handla. Tills jag blev hungrig. 
Väl hemma så åt vi lite och sen fortsatte jag på Lukas rum. 
Kom inte mycket längre den här gången. 
Nu har jag satt i batteri i Linns mikrofon hon fick i julklapp. 
Så nu ligger hon här med mig i soffan och sjunger. 
Jag har gett upp alla måsten för tillfället och tänker istället läsa. 


#1 - Tess

Hoppas kvällen fortsatte i lugnt tempo, här blev det sent tittade på The Hobbit. kram

#2 - Sofie

Jag tyckte du gjorde helt rätt som struntade i alla måsten, man gör det allt för sällan!

#3 - Fröken M

Haha... jag har alltid sagt att det bokstavligen är att BRÄNNA pengar att köpa raketer,
men igår fick jag visst ett infall - Och viggo blev så himla glad !!
Titta pappa - MAMMA har köpt raketer ?! ;)

Kram