Bröllop nummer två

I lördags var vi på sommarens andra bröllop. 
Denna gången var det våra fina vänner Tintin och Linus som gifte sig. 
Vi hade supertrevligt. 
Allt var så himla bra. 
Själva vigseln gick väldigt fort.
Tyvärr fick jag inte så bra bilder i kyrkan. 

Efter vigseln fick vi mingla medan brudparet tog sina bilder. 
Utanför festlokalen stod en man och grillade en gris. 
Vår bordsplacering var perfekt. 
Fick sitta bredvid våra äldsta vänner från Skåne och dessutom hade vi självaste brudparet väldigt nära. 

Eftersom jag är pinsamt blödig så bölade jag för allt. Alla tal fick mina ögon att översvämmas av tårar som sen forsade ner från mina kinder. 

Märker nu att jag var oerhört dålig på att ta kort. 

Vi dansade. Jag och Ida, brudens syster, stod på dansgolvet mest av alla i början. 
Alla gick ut för att ta luft lite då och då men vi stod där och rocka loss för fullt. 
Min klänning hade öppen rygg så jag fick ha en bh man klistrade fast med två lappar. Dock började de släppa när jag blev varm så efter ett tag så började hela bh:n flytta på sig. 
Sen spräckte Andreas sina byxor där bak så tyvärr beslutade vi oss för att gå hem alldeles för tidigt. 
Men Andreas kände sig inte alls bekväm i att dansa runt med byxor som var sönder och tyvärr syntes det ganska mycket. 
Han har tränat en hel del sedan han köpte dem så de blev helt enkelt för små haha. 
Det sägs att man ska gå hem när man har som roligast och det kan man väl säga att vi gjorde. 

Vi är så glada över att vi fick vara med och dela denna dagen med Tintin och Linus. 
En av våra presenter.