Tog mig med storm

Jag har för mig att jag var 14 år när jag för första gången läste J.K Rowlings Harry Potter.
Blev helt såld.
Då hade inte alla böcker kommit än och jag kommer ihåg att det var fruktansvärt jobbigt att vänta. 
När jag var 20 år och väntade Lukas kom sista boken som jag läste ut på mindre än två dagar. 
Vet inte hur många gånger jag har läst de böckerna sedan dess. 
Fast att jag nu är vuxen så älskar jag dem. 
De får mig att önska att den världen faktiskt fanns på riktigt. 
När jag var 22 år så var Lukas ett år. Det bästa han visste just då var att sparka på en boll, eller slå på en boll med en slev. Det kunde han göra i timmar. 
Vilket jag såklart inte hade något emot alls för då hade jag upptäckt Stephenie Meyers böcker om vampyren Edward Cullen och den helt vanliga tjejen Isabella Swan.
Blev helt trollbunden och kunde inte lägga ifrån mig böckerna. Det var ungefär vid den här tiden på året för då sex år sedan. 
Första boken läste jag ut långt in på natten. 
När jag läst sista boken började jag om igen. TRE gånger läste jag de böckerna. Utan något som helst uppehåll. 
Ville läsa de ytterliggare en gång till men Andreas tyckte inte det för jag fick verkligen inte mycket annat gjort mer än att läsa och ta hand om Lukas. 
Har läst de fler gånger sedan dess. Men nu var det ett tag sedan. 
Därför tänker jag nu läsa dessa. 
När jag först läste femtio nyanser så vet jag att jag fortfarande tyckte att Twilight böckerna var bättre. Vet att E L James som har skrivit femtio nyanser fick sin inspiration av Stephenie och hennes twilight böcker. 
Nu har jag inte läst dessa sedan jag för första gången läste femtio nyanser så det ska bli kul att se om jag fortfarande tycker dessa är bättre. 
Är väl lite rädd att jag vuxit ifrån det här med vampyrer, men jag tror inte det. 
Att några är vampyrer gör mig inget. Samma med femtio nyanser. Det här med BDSM är inget jag är intresserad av men tycker ändå att böckerna är otroligt bra. 
Om jag kunde drömma är första boken.
Mycket boksnack här inne nu. Men jag älskar böcker. Utöver drömmen om att bli författare drömmer jag också om ett eget bibliotek. 
Ett gigantiskt rum med hyllor från golv till tak fulla med böcker.
Vill läsa massa klassiker men vill helst ha de på svenska och vissa är tydligen svåra att hitta. 
Nåja, nu är det dessa som gäller, sen blir det kanske femtio nyanser igen. Vem vet.