Vecka 24 och familjärt besök

Söndag! Mamma, pappa och Theo har varit här hela helgen. De kom sent i fredagskväll och åkte hem vid elva tiden idag. Igår var vi iväg en runda och lät barnen "prov"springa. Mina knattar är sugna på att springa kalvinknatet och jag tyckte de kunde prova på en lika lång sträcka först. Ingen av de orkade springa vad som krävdes men vad gör det?! Huvudsakenär att de försöker och inte ger upp. Tycker jag. De är fortfarande båda sugna på att ge sig på kalvinknatet så det kör vi på. Därefter åkte i vidare till väla där vi bland annat köpte present inför dagens barnkalas. Vi åt lunch och sen hem igen. En lugn och behaglig lördag trots besök. Sånt gillar jag. Barnen lekte bra tillsammans hela helgen också. 


Vid halv ett tiden idag lämnade jag och barnen Joakim hemma och åkte till Lions 10-årskalas. Tänk att Lukas och Lion har känt varandra i nio år. Helt galet. Hoppas att de alltid kommer ha varandra. Jag fick prata med Ida och bebisgosa med deras minsting Albin. Kan inte påstå att jag längtar mindre efter min lille W. 

I fredags gick vi in i vecka 24. Jag har haft ganska bra koll fram till för någon vecka sedan. Nu måste jag tänka efter några sekunder innan jag kommer på hur långt vi kommit. Något som är annorlunda med denna graviditeten i jämförelse med de andra, är att jag försöker att vara mer i nuet. Att inte tänka flera månader fram. Klart jag längtar efter att få träffa min son men jag försöker njuta av att vara gravid. Det är sista gången och jag vill ta vara på upplevelsen så länge jag mår bra. Än så länge är jag behagligt gravid. Foglossning och ryggont men inget mer. Jag älskar att känna hur han sparkar och rör sig därinne. Det är magiskt. 

Nu ska jag läsa några sidor och sen sova. Imorgon är det jobb, skola och förskola igen. Veckorna springer iväg. 😘