100%

Jaha, då var det den stora dagen idag då. Dagen man räknat ner till i så många månader. Med de andra barnen har jag aldrig behövt räkna ner såhär långt. Men det är klart att trean ska vara annorlunda. Jag är glad att han inte kom inatt eftersom jag verkligen ville vara med barnen på skolan. Men nu är det tamejfan fritt fram. Var hos barnmorskan också i förmiddags och allt såg bra ut. Hon tror att han väger minst 3,5 kg vilket inte känns ok. Det är mer än vad Linn vägde och det gjorde satans ont att få ut henne. Nu har jag alltså en som väger mer än henne och jag räknar med att det kommer göra ännu ondare denna gången. Fram tills idag har jag känt mig lugn, inte haft något jättestort behov av att han måste komma men nu får det fan vara nog. Jag känner i hela kroppen nu att jag är klar med denna graviditet. Nu vill jag ha min bebis innan han växer sig större och kommer ut och kräver en moped med en gång. 
0 dagar kvar. Jag ska alltså inte behöva vänta mer nu. Idag kommer han. Vore lite coolt att födas 170817. Jag har också sagt att jag gärna vill ringa hem Joakim från jobb, perfekt att göra det idag. Jag går runt och tänker på att det kan sättas igång precis när som helst och det är så coolt om man tänker efter. När jag skriver detta är klockan 11, dock kommer inte detta inlägg publiceras förrän senare så nu ska jag vila. Skulle något hända nu under dagen så kan det vara bra att jag hunnit vila lite eftersom jag varit vaken sedan fyra imorse. Håll tummarna för att vår bebis är kommen innan dagen är slut.