38+4

Jag vet inte vad det är som gör att väntan på denna bebis känns annorlunda mot de andra två. Med Linn var jag så himla otålig och skitsur för varje dag som gick utan att något hände och då kom hon ändå fyra dagar innan hon var beräknad. Visst längtar jag nu men jag har en helt annan inställning. Jag vet ju att han kommer förr eller senare. Jag kommer inte vara gravid för alltid och det jobbigaste just nu är när jag ska sova. Att vända mig är fruktansvärt men hanterbart. Varje morgon när jag vaknar så tänker jag "kommer han idag kanske". Jag tycker att det är så häftigt att det verkligen kan sättas igång precis när som helst och då finns det ingen återvändo, visserligen gör det inte det nu heller men jag kan sitta här och fantisera om hur det kan bli men när det väl startar så blir det som det blir och ut kommer han förr eller senare. 
 
Han är här vilken dag som helst. Det kan också ta flera veckor och just nu känns det okej för att förr eller senare så kommer han. Kommer han innan nästa torsdag så hinner vi gosa innan barnen börjar skolan. Kommer han efter nästa vecka så hinner barnen börja skolan och då blir det en grej mindre att tänka på. Oavsett så blir det bra. Idag är det vecka 38+4. Båda de andra barnen kom under vecka 39+. Lukas 39+4 och Linn 39+2. Det är så galet spännande. Lukas är född på en torsdag, Linn på en lördag. Vilken dag kommer W på? Vilket blir hans födelsedatum? Vi får helt enkelt vänta och se. 
 
Klockan är halv ett, barnen sitter instängda på sina rum och lyssnar på musik. Jag ska försöka få något gjort här. Jag kan inte sitta i sängen hela dagen.