Grillbuffé på båt

Igår var mitt humör väldigt underligt. Jag vaknade på bra humör, sen blev jag sur, sen på bättre humör, sen sur och så höll det på hela dagen. Helt galet. Jag prioriterade inte någon längre vila igår och det märktes för jag var helt slut. På eftermiddagen tog vi bilen ner till båtarna där vi träffade hela familjen Ek släktet och käkade grillbuffé. Lukas började med att gå i en djup vattenpöl med sina splitternya gympadojjor, Linn tjurade över att hon inte fick ta med sin vintermössa med på båten och när Linn börjar tjura så kan hon inte bara släppa saker. Båten var försenad och Linn orkade inte hålla sin jacka som hon var tvungen att ha med sig. Maten var inte alls speciellt god, sällskapet var dock trevligt och jag ångrar inte att vi följde med. Barnen åt med god aptit och Lukas gillade verkligen att käka middag på en båt. Till efterrätt fick barnen chokladpudding. 
Det är inte lätt att ta bilder på Linn alltså, hon ska alltid göra sig till och när man väl försöker ta en bild där hon inte är beredd så blir det väldigt ofta såhär:
Hahahaha! 
Hur som helst så var det trevligt igår. Jag fick träffa Joakims storasyster för första gången. Trots att jag var på kasst humör, det regnade, Linn var halvsur och maten var kass så var det ändå kul att komma ut lite. 
 
Jag sov fruktansvärt dåligt inatt. Så fort vi släckte vaknade en liten kille till liv i magen och tumlade runt för fullt. Linn kom in till oss och klagade på ett djur i hennes rum som hon helst inte ville ha där. När hon kom in hade jag ändå lyckats somna men sen tog det tid att somna om igen. W var vaken mer än någonsin inatt och jag fick väldigt täta och "starka" sammandragningar. De gjorde inte ont men de stör så pass mycket att jag inte kunde somna. Jag har ingen aning om hur länge de höll på men minst en timme, troligtvis längre. Jag vet att jag låg där och tänkte att om detta fortsätter och tilltar i smärta så kanske det blir bebis idag. Joakim försov sig så när klockan var åtta vaknade han, då kände jag mig utvilad och hade då inte känt av något på några timmar. Jag blev väldigt besviken när jag vaknade, sedan jag gick upp har sammandragningarna varit som vanligt. De är där men stör inte egentligen. Nåja, den där lille kommer väl när han är redo. Vi är i alla fall redo här hemma. Idag åker barnen till Andreas så detta kan bli vår allra sista helg ensamma. Om två veckor, när de åker dit igen kanske vi har en bebis hos oss. Vi har dock inga större planer. Jag känner mig som värsta mamman i världen just nu som inte orkar göra så mycket med barnen så jag vill vila upp mig så jag har ork att göra något nästa vecka. Sista fulla sommarlovsveckan.