Mer gravid än någonsin

Alltså, vilken dag. Klockan är snart halv fyra, jag förstår inte riktigt. Jag sov inte bra inatt, ryggen har gjort det besvärligt för mig. Vid fem tiden fick jag också några förvärkar igen. De kändes mer än de i söndags men precis som i söndags så försvann de och har hållt sig borta sedan dess. Jag är inte intresserad av förvärkar, jag vill ha riktiga på en gång. Jag tar hellre extrem smärta med en gång och under kortare tid än mindre smärta som successivt ökar men som håller på längre. 
 
Klockan tio kom Sandra hit. Vi drack te och pratade om allt möjligt. Hon körde hem strax efter tolv och då upptäckte jag att mamma hade ringt så det var bara att ring upp henne. Vi har en tendens att prata ganska länge och idag pratade vi i en timme. Jag har också suttit i telefonkö hos försäkringskassan. Det låter inte som så värst mycket men hela dagen har ändå lyckats gå. Jag hade tänkt köra lite yoga men det känns inte lönt nu. Så fort Joakim kommer hem ska vi äta och sen ska barnen till Andreas. Det ska bli skönt att slippa tänka på att behöva ringa någon mitt i natten för att passa barnen. Nu hoppas vi bara att W vill komma ut innan denna veckan är slut. Denna lille kille är den som valt att stanna där inne längst av mina barn. Lukas hade redan varit 12 timmar och Linn fyra dagar gammal. Om det inte vore för att han ligger där inne och tjockar till sig så hade jag väl inte haft någon panik men för varje dag som går blir han ju större och större. Han är mer än välkommen ut till verkligheten. 
Han rör sig som bara den just nu. Förhoppningsvis börjar det bli trångt. Nu är jag mer gravid än jag någonsin varit. Barnen sitter på Linns rum och är alldeles tysta och lugna. Jag ska nog vila en stund innan det är dags att packa ner kläder och annat som kan behövas dessa dagar. Tänk att nästa gång jag träffar dem så kanske de har fått sin lillebror. Om inte så ses vi på torsdag när de börjar skolan.