Myspysdag!

Då var det lördag snart. Den här veckan har gått snabbt. Jag njuter av lugnet, eller jag njuter av att inte känna stress. På tisdag är det dags igen och då börjar dagen med att köra barnen till skolan klockan åtta för att sen vara hos barnmorskan halv elva. Barnen slutar skolan klockan ett och sen har Linn simning halv fem till tio över fem. Tre veckor kvar med körning till och från Viken, sen är det över. 

Barnen kom hem runt halv åtta imorse. När jag ätit frukost, borstat tänderna, bytt blöja på William och klätt på honom så fick han mat och sen tog vi en långpromenad. Jag är riktigt imponerad över att barnen verkligen orkade med hela vägen. Vi gick ändå i ett bra tempo och ingen klagade. Vi stannade på vägen för att mata änderna.  (null)
(null)
(null)
Sen fick barnen leka en stund på en lekplats innan vi började röra oss hem igen. I nästan två timmar var vi ute. Jag gick i princip den rundan i måndags fast en längre och den var på en timme. Nu stannade vi massor och på vägen hem drog vi ner rätt rejält för att Linn började bli trött. Innan vi började gå så sa jag att vi kanske kunde göra detta på måndag också, får se vad de säger om det. Vi hade i alla fall väldigt mysigt. William sov hela tiden.  (null)
När vi kom hem gjorde vi varm choklad och tittade på filmen Sing. Den var bra. Därefter fick jag faktiskt barnen till att städa. Lukas städade sitt rum och packade en del av sina saker. Linn dammsög i hallen. Efter halva tyckte hon att hon var klar. 

Jag har bestämt att de fredagar barnen är här så ska vi titta på en Disney film. Idag var det dags för film nummer tre som blev Törnrosa. Barnen var ganska rastlösa och egentligen inte så intresserade. Linn hade dessutom somnat innan middagen så hon var lite stissig. Men nu sover alla barnen. William ligger tvärsöver hela sängen så jag ska flytta honom nu så jag kan få plats.  (null)