2 månader kvar

Eftersom Lukas har innebandyträning på torsdagar mellan 17-18:30 så är vi hemma runt sju. Då är det kvällsmat, tandborstningen och bums i säng. Lukas duschar också såklart. Fast att denna dagen är lång så gillar jag den bättre än tisdagar då Linn har simning. Linn brukar sysselsätta sig ganska bra. Visst blir hon sur ibland men inte som på tisdagar. Idag har hon skött sig väldigt bra. Nu är vi visserligen inte hemma än men i jämförelse med i tisdags så är hon himla rolig att hänga med idag. Just nu kör hon runt lillebror i vagnen så han kan somna. 


En sak som inte är lätt att få till när man är hemma själv med ett spädbarn är en dusch. Men idag hände det. När barnen var lämnade på morgonen så sov han fortfarande. Så när vi kom hem satte jag honom i badrummet (i bilstolen). Jag duschade och han sov. Det var underbart. Nu var ju inte detta första gången jag duschade sedan han kom men varje gång jag får tillfälle att raka benen är underbar. 

Idag är det exakt två månader tills vi får nycklarna till radhuset. Alltså det ska bli galet skönt att flytta. Är så trött på att bo där vi bor nu. Mest på grund av barnen i området och bristen på parkeringsplatser. Igår fick jag veta att någon unge har kissat nere på källarplanet, trevligt. Flickor! Flickor som också är taskiga mot Linn. 

Jag och Linn har roat oss med att läsa en bok hon fick på biblioteket igår när hon var där med skolan. 

Nu får jag nog leta reda på Linn som försvunnit med vår bebis.