Projekt!

I söndags började jag fundera på att sy en sovorm till William. Hans babynest har varit för litet länge så jag tänkte att en sovorm kan vi ha i soffan tills han börjar sova i spjälsängen. I måndags klippte jag tyg och målade ihop för att sedan i tisdags sy ihop den och fylla den. Jag måste säga att jag är ganska nöjd. Den kommer inte hålla för evigt men jag gillar den ändå. Just nu används den i soffan men också på golvet när han sitter. Han slänger sig fortfarande bakåt lite då och då. 
Ja, det blev lite fel med ögonen så hon (Japp det är en hon) fick ett litet märke. Men det gör henne bara mer unik. 

När jag då var klar med den så insåg jag hur kul det var att sysselsätta sig med något så igår började jag på ett annat projekt, nämligen sätta ihop en skänk. Vi köpte den i söndags men vi orkade inte sätta ihop den då och tanken var väl att vi skulle vänta tills nästa gång de stora är hos Andreas. Men det struntade jag i. Jag sa inget till Joakim om att jag började. Det tog mig hela dagen. Jag öppnade kartongerna innan barnen gick till skolan och sen var jag kanske klar vid halv tre tiden. Jag får väl lägga till att jag faktiskt hade William att ta hand om så jag höll ju inte på oavbrutet. Jag hämtade också Linn på skolan och pratade med syrran. Joakim blev glatt överraskad och vi är väldigt nöjda med resultatet.