onsdag

Linn har som sagt börjat på simskola igen efter en veckas uppehåll. Sedan hon började i augusti/september så har jag varit galet imponerad av henne. Hon har gått från att vara väldigt försiktig till att doppa sig utan problem. Troligtvis beror det på Andreas pool. Inför varje terminsslut ska man få veta vilken nästa grupp de ska gå vidare till. Linn har två gånger fått hoppa över en grupp. Hon har verkligen utvecklats, hon lyssnar och gör som de säger. Vi sitter på träningen nu och när vi kom hit såg vi en av hennes klasskamrater här och hon hade kläder på sig, alltså hade hon fått prova klädsim. Jag blev nyfiken på när man får göra det och det visade sig att det är i Hajen guld. Linn går nu i Fisken guld och innan hon kommer så långt måste hon få simma järnet, hajen brons och hajen silver. Först tänkte jag att det inte kan vara möjligt att Linn är så mycket sämre än andra barn men så kom jag på att hon ligger ju ett år efter och egentligen ännu mer med tanke på att vi aldrig gick på babysim. Hon började simma när hon var fyra och ett halvt tror jag och sen simma hon två eller tre terminer. Dessutom använder sig Höganäs av tre terminer per år och det gör ju att man kommer framåt fortare. Oavsett så är det skitsamma. Det är kul att se olikheterna. Att se sina barn utvecklas är häftigt. Jag hoppas att Linn vill fortsätta simma. Hon är så himla duktig och verkar tycka det är kul. 

Lukas har varit hemma från skolan idag. Han slog ögat i handfatet igår och fick en bula. När han vaknade imorse kunde han först inte öppna ögat. Han tyckte det var obehagligt så han fick stanna hemma. Det släppte ju såklart sen men han var nöjd. Dessutom har han i princip noll sjukdagar. 
William tyckte det var kul med brorsan hemma. 
Han har börjat röra sig mot trappan. Vi har grindar hemma men de är inte uppsatta än.
Efter Linn cyklat till skolan så gick vi andra på en promenad. Jag och Lukas lyssnade på varsin Podd och William sov i vagnen. Det var mysigt. Men imorgon ser jag framemot att få gå själv. William vaknade så fort vi kom hem, vi hann faktiskt inte ens komma innanför dörren.