Första examinationen och halloween

Igår var det äntligen dags för vår första examination. Det var en gruppuppgift där vi skulle gestalta en av våra skönlitterära böcker. Vi låtsades sitta i ett personalrum och diskutera höstens tema. Det var riktigt roligt och vi gjorde det väldigt bra. Vi lyckades få till det precis som vi tänkt. Dock har vi inte fått betyg än men det ju inte bli annat än bra liksom. Jisses, läskigt att vara sådär självsäker. Efteråt drog vi iväg på finlunch. Malmö live och Kitchen and table. 


Ceasarsalladen var riktigt god. Det är riktigt skönt att första provet är avklarat. Nästa del är ett arbete jag jobbat på med en annan i min grupp och det ska lämnas in senast nästa fredag. Därefter är svenskakursen avklarad och på måndagen efter är det dags för matematik. Kan ju bli väldigt intressant. 

Idag är det halloween och jag har varit hemma hela dagen. Förmiddagen var ganska lugn. Runt 13-tiden körde vi till "spökladan" och åt pannkakor. Alltså det är ju så galet gott men jisses vad mätt man blir. 
William är inte så förtjust i pannkakor men han fick massa annat. Jag vet inte hur många pannkakor jag åt. Det fanns också chokladpudding och det är ju så himla gott. Jag och Joakim fick byta av varandra. Han tog första Williampasset och jag det andra. Ett tag var jag rädd att jag inte skulle orka gå omkring med honom men efter att ha ätit så mycket var det skönt att få komma ut och springa efter honom.

Den första som gjorde oss sällskap var Lukas. 
Lekplatsen var väldigt uppskattad och alla tre lekte där en bra stund. 


Jag lekte också en del. Joakim också. Det föll sig naturligt på något sätt. Inget krystat från vår sida, som det har en tendens att bli om man inte riktigt är på humör. 

Väl hemma sen väntade barnen på att få gå bus eller godis. Ingen av de har gjort det förut så de var taggade. Vi fick också lite besök medan de var borta. William tyckte det var väldigt spännande. När de kom hem igen överraskade vi dem med lite mys. Vi hade fyllt en plasthandske med saft och lagt i frysen några timmar tidigare. Den lade vi sen ner i en skål med saft. Vi hade också gjort chokladbollsfladdermöss. 
William fick läskiga bananspöken. 
Det var väldigt uppskattat. 
Linn ville gärna bli fotograferad. 

Nu är jag helt slut. Imorgon väntar två playdates. Det känns som lördag idag. Men på fredag ska jag till skolan och sen är det helg. Det är ganska mysigt att vara hemma såhär tillsammans. Säger jag nu när alla sover. 😅